Παρασκευή, Ιουλίου 27, 2012

ΜΙΚΡΗ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ Σ' ΕΚΕΙΝΟΥΣ...

Η Νέα Ηράκλεια ανήκει στο Δημοτικό Διαμέρισμα Αγίου Παύλου του Δήμου Καλλικράτειας του Νομού Χαλκιδικής. 
Ψάχνοντας πληροφορίες για τη Νέα Ηράκλεια, βρήκα πως κατοικείται από 518 κατοίκους

Αλλά και η Εξοχή Πιερίας, που βρίσκεται 13 χλμ. βορειοδυτικά της Κατερίνης, έχει, επίσης 518 κατοίκους σύμφωνα με την απογραφή του 2001. 
Με την ίδια απογραφή, άλλωστε, και το χωριό Πουρνάρι Φθιώτιδας βρέθηκε να έχει 518 κατοίκους. 
Ξανά με την ίδια απογραφή, 518 κατοίκους βρέθηκε να έχει και το χωριό Μεγάλη Στέρνα του Κιλκίς

Υποθέτοντας ότι υπάρχουν πολλά χωριά της πατρίδας μας τα οποία κατοικούνται από 518 κατοίκους και διαπιστώνοντας πως ούτε καν γνωρίζω την ύπαρξη των εν λόγω χωριών, αποφάσισα να κάνω ένα αφιέρωμα σε ένα χωριό 518 κατοίκων στο οποίο όλοι θα θέλαμε να είμαστε κάτοικοι/δημότες! 

Διότι, αυτός ο αριθμός των 518 κατοίκων, αναπόφευκτα μου έφερε στο νου το ερώτημα που βασανίζει πολλούς από τους επισκέπτες του παρόντος μπλογκ.

Πράγματι, πολλοί από τους επισκέπτες του παρόντος μπλογκ, φτάνουν εδώ μέσα έχοντας βάλει στα ψαχτήρια του google φράσεις του στυλ "πόσοι έχουν μέχρι σήμερα κερδίσει το τζόκερ" και "πόσοι έχουν κερδίσει το λόττο". 

Να 'ναι καλά το σάϊτ του ΟΠΑΠ, έκατσα κι έψαξα λίγο το μέγα αυτό ερώτημα που δονεί τις καρδιές των συμπατριωτών μου και κατέληξα στο εξής πόρισμα: 

Από το 2003 που παρέχει στοιχεία το σάϊτ του ΟΠΑΠ έως σήμερα που γράφω (συγκινημένος) αυτές τις γραμμές, 518 ηρωικοί και ένδοξοι συμπατριώτες μας (συμπεριλαμβανομένων των μαρτυρικών αδελφών μας Κυπρίων) έχουν καταφέρει να κερδίσουν την ανώτατη κατηγορία κερδών είτε του τζόκερ είτε του λόττο!!! 

Συγκεκριμένα: 
* Το 2003, 27 ηρωικοί συνέλληνες κέρδισαν το τζόκερ και 34 κέρδισαν το λόττο!
* Το 2004, 47 τρισμακάριστοι συνέλληνες κέρδισαν το τζόκερ και 32 κέρδισαν το λόττο!
* Το 2005, 34 ένδοξα τέκνα της πατρίδας κέρδισαν το τζόκερ και 24 το λόττο!
* Το 2006, 40 απόγονοι του Αρχιμήδους κέρδισαν το τζόκερ και 27 το λόττο!
* Το 2007, 38 συνεχιστές του Πυθαγόρα κέρδισαν το τζόκερ και 21 το λόττο!
* Το 2008, 32 απόγονοι των θερμοπυλομάχων κέρδισαν το τζόκερ και 20 το λόττο!
* Το 2009, 33 νέοι Πλάτωνες κέρδισαν το τζόκερ και 13 κέρδισαν το λόττο!
* Το 2010, 21 μαχητές του ελληνισμού κέρδισαν το τζόκερ και 20 το λόττο!
* Το 2011, 29 φωστήρες του ελληνικού πνεύματος κέρδισαν το τζόκερ και 11 το λόττο!
* Τέλος, μέχρι σήμερα που γράφω αυτές τις γραμμές, στη διάρκεια του 2012, 11 ένδοξοι συνεχιστές του Αριστοτέλους κέρδισαν το τζόκερ και 4 μοναχικοί μεταλαμπαδευτές των ελληνικών ιδεωδών κέρδισαν το λόττο! 

Το άθροισμα όλων αυτών των ένδοξων τέκνων της πατρίδας, είναι 518 νοματαίοι. 
Νοματαίοι εις τους οποίους αξίζει κάθε τιμή, βέβαια! 
Ὑμεῖς ἐστε τὸ ἅλας τῆς γῆς• ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται;
Πράγματι, τα παραπάνω λόγια του Ιησού (από το Κατά Ματθαίον ε:13) θα μπορούσαν να ειπωθούν και για αυτά τα 518 ένδοξα τέκνα του ελληνισμού: Εάν αυτές οι 518 μεγαλειώδεις μορφές δεν είχαν κερδίσει, ουδείς θα έπαιζε είτε τζόκερ είτε λόττο. Ουδείς θα έχανε τα λεφτά του (αφενός) κερδίζοντας το δικαίωμά του στην ελπίδα (αφετέρου). 

Ω, ναι, αυτά τα 518 τέκνα του ελληνισμού αξίζουν κάθε τιμής!!! 

(Και μην ακούσω γκρίνιες του στυλ "καλά ρε μάστορη, σε μια δεκαετία μόνο 518 άνθρωποι κέρδισαν? Σα λίγοι να είναι", διότι ως άλλος Μικ Τζάγκερ θα απαντήσω πως "What's puzzlin'you is the nature of the game", που λέει και το άσμα ασμάτων: 

Πέμπτη, Ιουλίου 26, 2012

ΚΑΡΤΟ-ΙΣΤΟΡΙΕΣ


Προσωπικά μιλώντας, όταν βλέπω έναν απ' αυτούς -το Τζέφρι, ας πούμε- όντως γελάω μέχρι δακρύων. Τουλάχιστον κάποιοι άλλοι του σιναφιού του, έχουν πιο έξυπνη φάτσα.
Αλλά τέλος πάντων αυτά είναι υποκειμενικά, ίσως να υπάρχουν και κάποιοι που θεωρούν έξυπνη τη φάτσα του Τζέφρι, το ζήτημα είναι πως λέω να αναδημοσιεύσω εδώ ένα κείμενο από το anarchypress, που λέει τα εξής ενδιαφέροντα:
Ίσως να μη γνωρίζετε ότι στην Ολλανδία η τραπεζική κάρτα έχει ισχύ μεγαλύτερη της κανονικής ταυτότητας επειδή:
- Για να βρεις δουλειά θα πρέπει να έχεις τραπεζικό λογαριασμό αλλιώς η εταιρία δεν σε πληρώνει.
- Για να ανοίξεις τραπεζικό λογαριασμό θα πρέπει να έχεις δηλωθεί πρώτα στον τοπικό σου Δήμο, όπου δηλώνεις και τη διεύθυνση που μένεις (και το αποδεικνύεις με συμβόλαιο ενοικίασης). Για να μείνει κάποιος στην Ολλανδία θέλουν οπωσδήποτε να ξέρουν πού μένει.
- Τα στοιχεία που υποχρεωτικά καταθέτεις στην τράπεζα (τηλέφωνο, διεύθυνση, email) ελέγχονται κάθε τόσο.
Το παρακάτω γεγονός μου συνέβη πριν 2 εβδομάδες:
Πήγα να βγάλω λεφτά από το μηχάνημα αναλήψεων και μου λέει «η κάρτα σας είναι μπλοκαρισμένη». Πάω την άλλη μέρα στην τράπεζα για να μάθω το λόγο. Η (ευγενέστατη) υπάλληλος ψάχνοντας μου εξηγεί ότι η τράπεζα έστειλε ένα γράμμα στην παλιά μου διεύθυνση, αυτή που είχα πριν αλλάξω σπίτι, και το γράμμα της επιστράφηκε. Μου έστειλαν κατόπιν email αλλά το αγνόησα γιατί ήταν στα Ολλανδικά. Οπότε θεώρησαν ότι δεν μένω πλέον εκεί και μου μπλόκαραν το λογαριασμό για να με υποχρεώσουν (αυτή ήταν η ακριβής διατύπωση) να έρθω στην τράπεζα και να δηλώσω τη διεύθυνσή μου. Μου είπε: «είστε πελάτης μας και έχουμε δικαίωμα να γνωρίζουμε το πού μένουν οι πελάτες μας». Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα σε αφήσουν χωρίς λεφτά. Τους έκανα μια φασαρία για την τιμή των όπλων πριν καταλήξει να μου πει «ασφαλώς έχετε δικαίωμα να απευθυνθείτε σε δικηγόρο».
Πολιτισμένα πράματα!
Παρ’ όλα αυτά οι Ολλανδοί είναι καρτόπληκτοι: Με κάρτα κυκλοφορούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και με κάρτα κάνουν τα ψώνια τους. Ρευστό σπάνια θα τους δεις να κρατούν πάνω τους. Η συντριπτική πλειοψηφία των μαγαζιών (εστιατόρια, ρουχάδικα, σούπερ μάρκετ, ότι τέλος πάντων μπορείς να φανταστείς) έχουν ένα φορητό μηχανηματάκι σαν ΑΤΜ και μέσω αυτού μπορείς να πληρώσεις με την τραπεζική κάρτα.
Οπότε η τράπεζα καταγράφει όλες τις συναλλαγές σου: τί πλήρωσες, γιατί, το μέρος που το πλήρωσες (μέσω του ΑΦΜ του μαγαζιού) και πότε.
Και φυσικά σου δίνουν τη δυνατότητα να έχεις εποπτεία όλων αυτών μέσω του Internet. Το Internet banking στο δίνουν τσάμπα με το που βγάζεις κάρτα. Οπότε οι πρακτικότατοι και βολικότατοι ψυχάκηδες του ελέγχου Ολλανδοί σκέφτονται ως εξής: Γιατί να κουβαλάω ρευστό ενώ με την κάρτα:
- Κάνω τα ψώνια μου σχεδόν παντού
- Δεν μπορούν να με κλέψουν
- Έχω εποπτεία μέσω του Internet πού και πώς ξόδεψα τα λεφτά μου, οπότε δε χρειάζεται να κρατάω μολύβι και χαρτί.
Το γεγονός ότι μετατρέπονται σε τρόφιμους του τραπεζικού στρατοπέδου συγκέντρωσης δεν τους απασχολεί καθόλου, άλλωστε το σύστημα υπάρχει για να δουλεύει γι’ αυτούς… Τους βλέπω να αγοράζουν μέχρι και ένα πακέτο τσιγάρα που στοιχίζει 4-5 ευρώ με κάρτα αντί για κέρματα. Φυσικά το κράτος έχει άμεση πρόσβαση όποτε το θελήσει στα στοιχεία αυτά για έλεγχο φοροδιαφυγής κλπ, κλπ. Και το γεγονός ότι μπορούν να μπλοκάρουν χωρίς προειδοποίηση το λογαριασμό σου σημαίνει το αληθές και προφανές: ότι τα υποτιθέμενα λεφτά «σου» δεν σου ανήκουν. Ουσιαστικά τα «δανείζεσαι» εφ’ όσον είσαι καλό παιδί (σκλαβάκι).
Βεβαίως, επίσης, σχεδιάζεται η πανευρωπαϊκή τραπεζική ένωση (SEPA -https://en.wikipedia.org/wiki/Single_Euro_Payments_Area) για την οποία ήδη οι Ευρωπαίοι λένε ότι θα λειτουργήσει (τάχα) ως το ανάχωμα της κρίσης, αφού θα ενδυναμώσει την Ευρωπαϊκή ενοποίηση (οι παγίδες που κρύβει η δήθεν κρίση και ο «θαυμαστός» κόσμος της ευρωπαϊκής; ενοποίησης που επαγγέλλεται η αριστεροδεξιόστροφη εξουσία )…
Ουσιαστικά δηλαδή δεν θα έχει καμία σημασία του πού στην Ευρώπη έχεις τον τραπεζικό σου λογαριασμό ανεξάρτητα από το που μένεις. Όλες οι τράπεζες θα έχουν πρόσβαση στα ίδια στοιχεία οπότε αν πας π.χ. να ανοίξεις λογαριασμό στην Ολλανδία ενώ, ας πούμε, έχεις εκκρεμότητες σε μια τράπεζα στην Ελλάδα… Πάπαλα…
Ο τελικός τους στόχος με όλη αυτήν την «καρτολογία» είναι η κατάργηση του υλικού χρήματος, δηλαδή του χαρτονομίσματος και σ’ αυτό οι ολλανδοί είναι πρωτοπόροι. Αν, λοιπόν, κάθε συναλλαγή υποχρεωτικά γίνεται μέσω καρτών, τότε είναι προφανές ότι οι τράπεζες και το κράτος γνωρίζουν τα πάντα για σένα ανά πάσα ώρα και στιγμή. Φυσικά αυτό θα είναι βολικό αφού δε θα χρειάζεται να κάνεις και φορολογική δήλωση και να ταλαιπωριέσαι στις εφορίες… Αφού ξέρουν το εισόδημά σου, ξέρουν και τί ξόδεψες και πού, άρα στα βγάζουν αυτόματα. Η φορολογική δήλωση στην Ολλανδία, τουλάχιστον για τους υπαλλήλους (δημόσιους και ιδιωτικούς) έχει τυπικό χαρακτήρα προς επιβεβαίωση αυτών που ήδη γνωρίζει το κράτος (ε, και μπορεί να έχει ξεφύγει και κάτι). Ο ορισμός του αποτελεσματικού κράτους που σέβεται και παρέχει υπηρεσίες στον πολίτη!
Παρ’ όλα αυτά οι αχάριστοι Ολλανδοί γκρινιάζουν ακόμα για τη γραφειοκρατία που υπάρχει…
Όλα όσα πρόκειται να ακολουθήσουν θα γίνουν επειδή θα τα ζητάν πλέον οι πολίτες, που όπως πάντα σκέφτονται την πρακτικότητά τους: «Αφού έχω την κάρτα τί τα θέλω τα χαρτονομίσματα; Και γιατί να μην μπορώ να χρησιμοποιώ την ίδια κάρτα για να μετακινούμαι με το μετρό και να έχω δύο; Και γιατί να κουβαλάω και τρίτη κάρτα (ταυτότητα, αφού μπορεί να ενσωματωθεί στην πρώτη;». Οπότε… κάθε άνθρωπος καταλήγει να αντιστοιχεί σε μία κάρτα.
Επόμενη ιστορία φρίκης:
Πριν από ένα μήνα ψήσαμε στην αυλή ενός φίλου και κάποια στιγμή ήρθαν και οι γείτονες (ένα ζευγάρι ολλανδών). Αυτοί λοιπόν είχαν έναν πολύ ωραίο γάτο (από τους πιο μεγάλους που έχω δει) που σουλάτσαρε βαρεμένος στην αυλή. Μας έλεγαν πόσο πολύ αγαπούν τα ζώα. Μετά μου σκαν το παραμύθι ότι έχουν ευνουχίσει το γάτο. Για το καλό του φυσικά, τί να ταλαιπωριέται τώρα το ζώο… Τα παίρνω στο κρανίο και τους αρχίζω πάρε κι αυτό, κι εκείνο και τ’ άλλο και πώς σέβεστε δηλαδή το γάτο, όταν του έχετε στερήσει την ίδια του τη φύση; Και γιατί αν σας φαίνεται φυσιολογικό να το κάνετε στο γάτο να μη σας φαίνεται φυσιολογικό να γίνεται και στους ανθρώπους στο μέλλον; Μούγκα στη στρούγκα, αλλά το θέμα δεν είναι εκεί. Αφού έχουν αποχωρήσει μου λέει ο φίλος:
«Αυτό που δε σου είπαν είναι ότι ο γάτος είναι τσιπαρισμένος».
«Δηλαδή»; του λέω.
«Του έχουν εμφυτεύσει τσιπ στο σβέρκο, ώστε να είναι σαφές ότι ο γάτος έχει αφεντικό (δεν είναι αδέσποτος). Επί πλέον το τσιπ (επειδή εκπέμπει σήμα) μπορεί να ανοίγει ηλεκτρονικά το πορτάκι του γάτου για να μπαίνει στο σπίτι, οπότε ο γάτος μπαινοβγαίνει όποτε θέλει από εκεί χωρίς να μπορεί να μπει άλλος γάτος…»
Τρελάθηκα, δικέ μου. Μετά μου είπε ότι είναι υποχρεωμένοι από το νόμο για να το κάνουν αυτό, στα πλαίσια της προστασίας των ζώων και της ανάληψης ευθύνης από τον «ιδιοκτήτη» του ζώου, αλλά και για να παρακολουθείται το ιατρικό ιστορικό του ζώου κλπ, κλπ. Ή σε περίπτωση που χαθεί το ζώο να βρουν μέσω του chip τον ιδιοκτήτη του (έχει όλα τα στοιχεία του μέσα).
Πρόβλεψη δική μου και χωρίς ίχνος υπερβολής: Πριν τελειώσει αυτή η δεκαετία στην Ολλανδία (μόνο;) θα τσιπάρουν τα νεογέννητα μωρά. Το κάνουν πρώτα στα ζώα για να συνηθίσουν όλοι ότι αυτό είναι φυσιολογικό και έχει και «πλεονεκτήματα». Δεν θα φοβάσαι πλέον μη χαθεί το μωρό. Δεν θα μπορεί να πάει σχολείο αν δεν είναι τσιπαρισμένο. Και γιατί να μην είναι δηλαδή; Οι γονείς που «αγνοούν αυτά τα «πλεονεκτήματα» θα κατανομάζονται ως «ανεύθυνοι» αφού δεν ξέρουν το τί είναι καλό για το παιδί τους. Και πως να το ξέρουν δηλαδή αφού το έχουν ήδη κάνει στο γάτο;
Γι’ αυτό στην Ολλανδία δεν βλέπεις αδέσποτα σκυλιά και γατιά. Κυκλοφορούν μόνο με το «φιλόζωο» αφεντικό τους που τα κρατάει με το λουρί. Πόσο «ανεύθυνοι» είμαστε εμείς που έχουμε ακόμα τα καημένα τα ζώα αδέσποτα… Γι’ αυτό στην Ολλανδία τα σκυλιά δε γαβγίζουν και τα γατιά δε νιαουρίζουν (δεν κάνω πλάκα). Πολιτισμένα πράματα.
Γι’ αυτό η Ολλανδία αλλά και γενικότερα οι χώρες του βορρά είναι οι χώρες-πρότυπα της Νέας Τάξης. Τους χειρίζονται σαν ινδικά χοιρίδια κι αυτοί κάθονται γιατί αναγνωρίζουν στο κάθε τί τα «πλεονεκτήματα». Συμβαίνει και στην Ελλάδα, βεβαίως, και παντού. Αλλά στις «κάτω χώρες» είναι που βλέπεις εικόνες από το μέλλον.
Τα παραπάνω είναι κι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι χώρες του νότου (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία) θα έπρεπε να υποφέρουν. Δεν γίνεται όλα αυτά να γίνουναποδεκτά από εμάς υπό φυσιολογικές συνθήκες. Για να αποδεχτείς το αδιανόητο θα πρέπει πρώτα να πονέσεις πολύ. Πάρα πολύ κι αυτό ακριβώς συμβαίνει. Στο τέλος του πόνου βρίσκεται η ευτυχία και η λύτρωση της πλήρους αποδοχής. Όπως ακριβώς και στον βασανιζόμενο από ηλεκτροσόκ.
Οι «ιθαγενείς» του ελλαδικού χώρου, μέσα στη σύγχυση από τις σφαλιάρες που πέφτουν δεν βλέπουν ότι αυτό είναι το μέλλον που τους υπόσχονται. Αυτό είναι το μέλλον απέναντι στο οποίο νοιώθουν υποδεέστεροι και διδάσκονται ότι πρέπει να αρνηθούν τους εαυτούς τους, προκειμένου να το καβαλήσουν και να γίνουν «επιτυχημένοι», ειδ’ άλλως δεν θα επιβιώσουν μέσα στην παγκοσμιοποιημένη σούπα.
Οι Παπαλάγκι και οι ιθαγενείς… Οι «ιθαγενείς» θα πρέπει να σταματήσουν να πονάνε και ν’ αρχίσουν να γελούν. Όχι επειδή περνάν καλά, αλλά επειδή η γελοιότητα των πραγμάτων ξεπερνά την τραγικότητά τους. Γιατί όταν μπορείς και γελάς, ο πόνος δεν έχει επίδραση πάνω σου και άρα δεν μπορούν να σε αλλάξουν κατά πώς θέλουν. Αν μπορούσαν να δουν κατάφατσα (και χωρίς μίσος) πραγματικά ποιοί είναι όλοι αυτοί που τους κουνάνε το δάχτυλο είναι βέβαιο πως θα ξεκαρδίζονταν στα γέλια μέχρι δακρύων.


ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΣ

Ύστερα από τις πρόσφατες συγκλονιστικές εξελίξεις, εκ της Ιεράς Εξετάσεως εξεδόθη η κάτωθι διαταγή:

Αποφασίζομεν και διατάσσομεν όπως:
α) Απαγορεύονται τα ρατσιστικά ανέκδοτα στο τουίτερ επί ποινήι ραβδισμού ή τυφεκισμού
β) Τα μόνα ρατσιστικά ανέκδοτα που επιτρέπονται είναι εκείνα που λέγουν οι Εβραίοι διά τους Άραβας
γ) Ο ιός του Δυτικού Νείλου μετονομάζεται σε ιό της Δυτικής Αττικής -μέχρι νεωτέρας
δ) Όποιος έχει ευχηθεί "χρόνια πολλά" στα γενέθλια του Κασιδιάρη, θα συλλαμβάνεται υπό της Αστυνομίας Σκέψεως και θα ανακρίνεται εις τον τροχόν
ε) Όποιος ομιλήσει απαξιωτικά για έγχρωμο συμπολίτη μας, θα εκτελείται επί τόπου. Όποιος δώσει εξευτελιστικά μειωμένο ημερομίσθιο σε έγχρωμο συμπολίτη μας, θα επιβραβεύεται με τον Μεγαλόσταυρο του Φοίνικος.
στ) Εις τον κύριον Ισίδωρον Κούβελον και εις το εκατομμύριόν του, η Ιερά Εξέτασις θα απονείμει τον Μέγα Μεγαλόσταυρον του Τάγματος του Αθλητικού Ιδεώδους. Τον Μεγαλόσταυρον θα απονείμει ο Νομάρχης Αθηνών Ιωάννης Σγουρός -ο θεμελιωτής του αρσιβαριστικού αθλητικού ιδεώδους εν Ελλάδι
ζ) Η ελευθερία της εκφράσεως συνεχίζει να είναι συνταγματικώς κατοχυρωμένη -μέχρι νεωτέρας



Κυριακή, Ιουλίου 08, 2012

ΕΘΝΟΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ


Όσο κι αν ακούγεται περίεργο, ο απολύτως συνεπής διεθνιστής οφείλει να υπερασπίζεται την ύπαρξη του επιμέρους έθνισμού, διότι πολύ απλά ο διεθνισμός προκύπτει εκ του "διά+εθνισμός", διά + έθνος να πούμε, όπου το φοβερό και τρομερό "έθνος" νοηματοδοτεί απλώς ομάδα ανθρώπων με κοινές συνήθειες, κοινό "έθος". 

Ακόμα κι αν το δούμε ως inter+nationalism, όπου το nationalism προκύπτει εκ του nation, το οποίο nation νοηματοδοτεί και σηματοδοτεί "γραμμές αίματος" και τέτοια αντιπαθή στους διεθνιστές, σε κάθε περίπτωση η έννοια "proletarian internationalism" ή έστω "προλεταριακός διεθνισμός" (αυτό με αφορά: για τον κοσμοπολίτικο διεθνισμό χέστηκα) είναι μια χαρά έννοια, μόνο που εξακολουθεί να εμπεριέχει ούτως ή άλλως την αποδοχή της έννοιας του έθνους ή -ακόμα χειρότερα- του nation. 

Είναι εξακριβωμένο σου λέω: 
Προκειμένου να γίνεις καλός διεθνιστής, οφείλεις (πρώτα απ' όλα) να υπερασπιστείς την αναγκαιότητα της ύπαρξης εθνών. Διεθνιστής χωρίς έθνη, δε γίνεται. Είναι σαν μπάρμαν χωρίς μπαρ.
Μη σου πω ότι θα πρέπει να υπερασπιστείς και την πατρίδα των εθνών...

Να, ας πούμε, θα πρέπει να έχεις μια στάση που να προσεγγίζει τη στάση του Μπακούνιν (αφήστε τα γυμναστήρια και πιάστε το Μπακούνιν, ας πούμε) ο οποίος θέτει το ζήτημα κάπως έτσι: 
Το κράτος δεν είναι πατρίδα.
Είναι η αφαίρεση, μεταφυσικός, μυστικιστικός, νομικός μύθος της πατρίδας.
Οι προλετάριοι έχουν (σσ: και παραέχουν) πατρίδα.
Οι λαϊκές μάζες όλων των χωρών αγαπούν βαθιά την πατρίδα τους.
Αυτή είναι μια φυσική, αληθινή αγάπη.
Ο πατριωτισμός του λαού δεν είναι ιδέα αλλά γεγονός.
Ο πολιτικός πατριωτισμός, η αγάπη του κράτους, είναι η εκφυλισμένη μέσω απατηλής αφαιρέσεως έκφραση αυτής της αγάπης, προς όφελος της εκμεταλλεύτριας μειοψηφίας.
Η πατρίδα αντιπροσωπεύει το αδιαφιλονίκητο και ιερό δικαίωμα κάθε ανθρώπου, ομάδας ανθρώπων, ενώσεων, κοινοτήτων, περιοχών, να ζουν, να σκέφτονται, να θέλουν και να δρουν ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥΣ, ο οποίος γεννήθηκε ως αποτέλεσμα της ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ. (σσ: το "έθνος" εκ του "έθος", που λέγαμε).
Υποκλίνομαι λοιπόν μπρος στην παράδοση και την ιστορία των λαών, γιατί είναι το αίμα και η σάρκα, η σκέψη και η θέληση κάθε λαού.
Γι αυτό, ειλικρινά, είμαι ο πατριώτης όλων των καταπιεσμένων πατρίδων.
Είμαι πατριώτης και διεθνιστής ταυτόχρονα.

Δε γουστάρεις Μπακούνιν?
Γιατί?
Επειδή γουστάρεις πιο πολύ τον Μαρξ που λέει στο Κομμουνιστικό Μανιφέστο ότι "οι εργάτες δεν έχουνε πατρίδα"?
Οκέϋ, αλλά θα σε χαλάσω δίνοντάς σου το πλήρες απόσπασμα του Μαρξ, έτσι όπως το γράφει στο Μανιφέστο:

Κατηγορήθηκαν οι κομμουνιστές ότι θέλουν τάχα να καταργήσουν την πατρίδα, την εθνότητα.
Οι εργάτες δεν έχουν πατρίδα. Δεν μπορεί να τους πάρεις αυτό που δεν έχουν. Αφού, όμως, το προλεταριάτο πρέπει κατ' αρχήν να κατακτήσει την πολιτική εξουσία, να ανυψωθεί σε ηγέτιδα τάξη του έθνους, να συγκροτηθεί το ίδιο σαν έθνος, είναι και το ίδιο ακόμα εθνικό, αν και σε καμιά περίπτωση με την έννοια που δίνει η αστική τάξη.

Το πιάνεις το υπονοούμενο?
Οι εργάτες δεν έχουν πατρίδα ΕΠΕΙΔΗ η πατρίδα κάθε άλλο παρά τους ανήκει. Όταν όμως θα τους ανήκει η πατρίδα τους, τότε θα έχουν (αναμφιβόλως) πατρίδα.

Σου λέω ρε φίλε, είναι πονεμένη ιστορία ο διεθνισμός, δεν είναι απλά τα πράματα, δεν είναι να πάρεις ένα σπρέϊ και ν' αρχίσεις να γράφεις στον τοίχο "Κάτω το έθνος", δεν είναι να γράφεις πανκ σουξεδάκια λέγοντας "Γαμιέστε εσείς και το έθνος", μην τα απλοποιείς τόσο, δεν είναι τόσο απλά τα πράματα.

Τεσπα, εγώ θα πάω να κάνω τα μπάνια μου επ' ολίγον ή επί πολύ, αφού πρώτα περάσω να θαυμάσω τους μετανάστες στη γιορτή τους, με τις σημαίες των κρατών-πατρίδων του ο καθένας. Ουδόλως με χαλάει αυτή η πολύχρωμη πολυμορφία των σημαιών -ελπίζω ούτε κι εσένα, ε?

Σάββατο, Ιουλίου 07, 2012

ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ

Εδώ που το σκέφτομαι, η παρουσία του Περίκαλλου στο Αντιρατσιστικό φεστιβάλ, τείνει να γίνει θεσμός. 
Φέτος είπα επιπροσθέτως να εκτεθώ δημοσίως -ομού μετά των δημιουργιών μου.
Πάντως χτες έφυγα με ένα ανάμικτο συναίσθημα, σχεδόν πρωτόγνωρο, υπό την έννοια ότι "too old to rock'n roll too young to die" έλεγαν οι έτσι το πάλαι -κι όπως και να το κάνεις δεν είναι δα και το καλύτερο συναίσθημα. 

Αλλά τεσπα, για την κλάση μας ίσως είναι πλέον μόνο η Φαραντούρη -θα είναι στο Αντιρατσιστικό την Κυριακή λέει, ε? 
(Εντάξει, και σήμερα καλό θα ήταν να πάει κάποιος, δε λέω -τι να έλεγα δλδ όταν βλέπω πως απόψε προβλέπονται Αέρα-πατέρα και Άννα Γούλα?)

Όμως εδώ λέγαμε για τη Φαραντούρη την Κυριακή, οπότε πάρε να 'χεις καλέ μου αναγνώστη μια Μπαλάντα Των Πειρατώνε, του Μπρεχτ, του Βάϊλ και ξερωγώ του Μάτεσι επί το ελληνικότερον. 
Ανέμοι πάρτε μας μακριά, σε ορίζοντες αστραφτερούς,
πνίχτε και κάφτε τους θεούς, θεός για μας η θάλασσααααααααααααααα...
διότι μου έχει κολήσει απ' τα ξημερώματα και πρέπει να το τραγουδήσω για να ξεχαστεί λέμε.



Δευτέρα, Ιουλίου 02, 2012

Η ΝΕΑ ΓΛΩΣΣΑ ΕΡΧΕΤΑΙ

"Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο, ούτε έχω μάθει γράμματα πολλά
Ξέρω όμως ένα κι ένα κάνουν δύο και πως τα φωνήεντα είναι επτά"

Αυτή την άποψη είχε ο ρεμπέτης Γιώργος Μουφλουζέλης και ήταν πολύ περήφανος για τις γραμματικές γνώσεις του. Εξακριβωμένα, ο μέσος Έλληνας γνωρίζει πως τα φωνήεντα του ελληνικού αλφαβήτου πράγματι είναι επτά. Έτσι μαθαίναμε τόσα χρόνια.

Όμως ζούμε σε εποχές λιτότητας και μνημονίου.
Μην το ξεχνάμε, ε?
Οπότε ξεχάστε όσα ξέρετε!

Κύριοι, τα φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας μόλις έγιναν 5 -συμπεριλαμβανομένου του φωνηέντου "ού".
Άλφα, έψιλον, ιώτα, όμικρον και "ού".
Κι άμα σας αρέσει.

Μια περίεργη μετατροπή έχουν υποστεί και τα σύμφωνα:
Επί αιώνες και μέχρι πρόσφατα, τα σύμφωνα ήταν 17.
Αλλά τώρα, σε καιρούς λιτότητας, έχουν γίνει 15 -λείπουν το "ξ" και το "ψ".

(Βέβαια, στην πραγματικότητα, στα πλαίσια των γενναιόδωρων ευρωπαϊκών πακέτων στήριξης της ελληνικής γλώσσας, τα σύμφωνα πλέον είναι 18: Ναι μεν απαλείφτηκαν το "ψ" και το "ξ", αλλά προστέθηκαν τα ευρω-γαμάουα σύμφωνα "μπ", "ντ" και "γκ". Οπότε, 15 εναπομείναντα παλιά σύμφωνα, συν τρία φρέσκα, ίσον 18 σύμφωνα εν όλω -ενώ παλιά είχαμε μόνο 17...
Είμαστε σε καλό δρόμο, λοιπόν...)

Όχι ρε συ καλέ μου αναγνώστη, δε σαλτάρησα λόγω ζέστης.

Πρόκειται για απόψεις που εμπεριέχονται στη Γραμματική της 5ης και 6ης Δημοτικού, και όπως καταλαβαίνεις, αυτές τις γραμματικές απόψεις θα τις διδαχτούν τα παιδιά σου όταν πάνε 5η ή 6η Δημοτικού και πάρουν στα χέρια τους το νέο -γαμάουα και πρωτοποριακό- βιβλίο Γραμματικής της νεοελληνικής γλώσσας! 

Περισσότερα, στο σάϊτ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε "Αλέξανδρος Δελμούζος", στο οποίο υπάρχει και αυτό το εμπεριστατωμένο .pdf, το οποίο καλό είναι να διαβάσεις -εγώ πάντως το διάβασα και σοκαρίστηκα.