Πέμπτη, Οκτωβρίου 15, 2009

ΚΑΣΙΓΝΗΤΟΙ*

ἀντὶ .κασιγνήτου ξεῖνος θ' ἱκέτης τε τέτυκται
ἀνέρι, ὅς τ' ὀλίγον περ ἐπιψαύῃ πραπίδεσσι.

(Ομήρου Οδύσσεια, Θ)

Τι μαλακίες έλεγε ο Όμηρος, ε?
Σήμερα τα πράγματα είναι πιο απλά: Τους "ξείνους" και τους "ικέτες", τους λέμε λαθρομετανάστες και τους θεωρούμε βάρος... Απλό, έτσι?
Σιγά μην τους πούμε και κασίγνητους ρε Όμηρε, ήτοι σιγά μην πούμε "Μετανάστες αδέρφια μας" όπως μας προτείνεις εσύ να πούμε. Βέβαια εσύ μας προτείνεις την αρχαία εκδοχή του συνθήματος:
"Μετανάστες κασίγνητοί μας". .

Ντροπή σου Όμηρε να μας βάζεις κακές ιδέες στο μυαλό. Θολοκουλτουριάρη!
Θα σ' ακούσει ο Άδωνις και θα βγάλει σπυράκια.

Για να μη σου αναφέρω τον Πισσάνο (ξες... αυτόνε με τις ταινίες), ο οποίος έλεγε -για σένα το έλεγε, Όμηρε- στο φυλλάδιό του το προεκλογικό:
"Αν ένας Έλληνας υποστηρίζει με πάθος τους λαθρομετανάστες, ψάξτε τον. Δεν είναι Έλληνας!"

Γάμα τα Όμηρε: Οι ανεκδιήγητοι θα σε βγάλουν Τούρκο, και να μου το θυμηθείς! Αλλάξανε οι καιροί. Δε σε παίρνει.
Γιόμισε ο τόπος με το είδος εκείνο των Ελλήνων, που ούτε κατ' ελάχιστον
"επιψαύη πραπίδεσσι".

Αυτοί "επιψαύουν φραπέδες" και περνάνε καλά στο βασίλειο της εθνικιστικής τους άγνοιας...
Γι' αυτό μας έχουν μουτζώσει οι έτσι οι από πάνω κι όλα πάνε στραβά...

*Κασίγνητος: ο αδερφός, ο αδερφικός, το καρντάσι.

Οι ομηρικοί στίχοι, στο περίπου θα μπορούσαν να αποδοθούν έτσι:

"ο ξένος κι όποιος έχει ανάγκη βοήθειας, φτιάχτηκε για να είναι αδέρφι μας
κι αυτό το καταλαβαίνει όποιος δεν είναι εντελώς ζωντόβολο".

Το λέει ο βασιλιάς Αλκίνοος στον Οδυσσέα και με τη λέξη "τέτυκται" -τρίτο πρόσωπο παθητικού παρακείμενου του ρήματος "τεύχω"- (φτιάχνω, κατασκευάζω... από το οποίο ρήμα "τεύχω", προκύπτει [ως τευκτός-τευκταίνω-τεύκτων] και ο τέκτων, αλλά μπορεί να προκύπτει και η τύχη... ποτέ δεν ξέρεις...) φαίνεται να υπονοεί κάτι σε στυλ ότι οι ξένοι και οι ικέτες είναι μια υπερφυσικώς κατασκευασμένη λυδία λίθος επί της οποίας κρίνεται αν αξίζουμε την εύνοια του υπερφυσικού, ή αν το υπερφυσικό θα μας μουτζώσει.
(ελέγετο πως "εκ Διός πάντα τέτυκται" -οι ξένοι, εν προκειμένω).
Έτσι λέω εγώ, τουλάχιστον, και μάλλον αυτό εννοούσε κι ο μακαρίτης ο Όμηρος.
Ο οποίος, όπως όλα δείχνουν, δε χαμπάριαζε από ποσοστώσεις κι από εθνική αντιμεταναστευτική στρατηγική. Τόσο το χειρότερο γι' αυτόν.
Αγνοήστε τον.
Αφήστε τον να τον διαβάζω μόνο εγώ και οι μαθητές μου.

16 σχόλια :

  1. Κυκλοφορεί ελληνική ταινία με τίτλο «Ακαδημία Πλάτωνος» και θέμα ελληναρά που φωνάζει «Δεν θα γίνεις Έλληνας ποτέ, Αλβανέ, Αλβανέ» και ο οποίος έντρομος ανακαλύπτει ότι η μητέρα του μιλά άπταιστα Αλβανικά όταν στο πρόσωπό της Αλβανός ανακαλύπτει τη φυσική του μητέρα και αυτή τον αναγνωρίζει! Καλό δεν είναι; Άσε που κάτι μου λέει πως το σενάριο είναι πολύ εφάνταστο για να είναι εντελώς φανταστικό. Μάλλον σαν ξεπατικωτούρα από την πραγματικότητα μου μοιάζει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραία ανάρτηση αν την δούμε έτσι όπως το τοποθετείς το ζήτημα, σαν απάντηση στα ανόητα κραξίματα τύπου Πισάνου που ανέφερες. Μέχρι εκεί όμως γιατί ο κόσμος στο οποίο ανήκουν οι ήρωες του περιστατικού είναι ένα κλειστό πολιτισμικό σύστημα και ξένος είναι απλά ο του δίπλα χωριού της άλλης οικογένειας ή φυλής ( με την αρχαία σημασία ), όμως μέρος του ίδιου πολιτισμού φορέας των ίδιων παραδόσεων, πιστεύω πρακτικών κτλ. Πολύ διαφορετικό από το alien των σύγχρονων κρατών κτλ.

    Σαν να πάω εγώ στην Κρήτη όπου οι Αθηναίοι είναι "ξένοι", θυμάσαι που κατηγορούσαν τον Ξυλούρη πως τραγούδαγε "ξένα";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ναι ρε αδέλφι ετσι ειναι... γεμισε ο τοπος απο κομπλεξικα ζωντοβολα... που κρυβουν την ανεπαρκεια τους μεσα απο το μισος στους αδυναμους... να σαι καλα ρε μαγκα...αυτο tο κομμματι που ανεβασες αξιζει ...πολλα.. και πιο πολυ τα εχω με μερικους που δηλωνουν ελληνοτροποι και δεν ξερουν την τυφλα τους... και λες τι σκατα εχουν στο κεφαλι? πως γινεται να διαστεβλωνουν ετσι αυτους που υποτιθεται οτι λατρευουν...
    dikaiopolis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κασίγνητε Περίκαλλε, καρντάσι μου, μ' αυτή σου την ανάρτηση... πώς να το πω;... έγραψες ρε μεγάλε. Άντε γιατί πολύ μας τάχαν πρήξει οι Αδώνιδες και οι λοιποί ελληναράδες.
    Όμως, ακόμα αντηχούν στ' αυτιά μου οι δηλώσεις του ΓΑΠ: "Μηδενική ανοχή στους λαθρομετανάστες".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. *Σχολιαστά, αυτή την ταινία θέλω να την δω, κι όλο κάτι γίνεται κι ακόμα δεν την έχω δει... :-(

    *Πανδίων, επειδή μου το είπαν κι άλλοι, ετοίμασα κάτι διευκρινιστικό... (όσο διευκρινιστικό μπορεί να είναι ένα δικό μου κείμενο -λέμε τώρα)
    :-)

    *Δικαιόπολι, το ότι συμφωνούμε είναι δευτερεύον -το πρωτεύον είναι ότι χαίρομαι που βλέπω μήνυμά σου εδώ! Ειλικρινά!
    :-)

    *Erevos, είναι όντως ανησυχητικές οι δηλώσεις του ΓΑΠ. Πολύ πιο ανησυχητικές από τις απόψεις του κάθε Αδώνιδος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διάβασα και το διευκρινιστικό.
    Πολύ καλό επίσης με κορυφαία ατάκα την παρακάτω την οποία πολύ ευχαριστήθηκα

    "Το κακό είναι ότι ο μέσος σημερινός συμπατριώτης μας (με προεξάρχοντες τους εθνικιστές συμπατριώτες μας), μάλλον υιοθετεί την οπτική γωνία των Κυκλώπων, παρά αυτή των Ελλήνων.
    Πράγμα παράδοξον για εθνικιστές! "

    Όμως δεν κατάλαβα, διαφωνείς πως τέτοιες συμπεριφορές και νόρμες ορίζονται στα πλαίσια ενός συγκεκριμένου πολιτισμού όπως ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιο μου; Εκτός αν δεν έγινε κατανοητό αυτό γιατί φυσικά δεν υπήρχε περίπτωση να υποστηρίξω άποψη περί "παπαριάς" Αλκίνοου κτλ.

    ΥΓ: Άσε που τέτοια συμπεριφορά προς τον ξένο έχουν να επιδείξουν πολλές κουλτούρες ακόμα και πολιτισμοί οπότε ακόμα και αν δεν βρίσκαμε τέτοια στην γραμματεία την δική μας και βρ΄θθαμε απο κύκλωπες, έ δεν πάει να πέι πως θα έπρεπε να τους "τρώμε" λάχανο τους ξένους :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. καταρχην καλημερα... θελω να κανω ενα σχολιο πανω στο σχολιο του Πανδιωνα... και ιδαιτερα στην φραση: "Μέχρι εκεί όμως γιατί ο κόσμος στο οποίο ανήκουν οι ήρωες του περιστατικού είναι ένα κλειστό πολιτισμικό σύστημα"... καταρχην ειναι εγκλημα τουλαχιστον για μας που λατρευουμε εκεινη την επποχη να την παραχαραζουμε.. ειναι λαθος να περιοριζουμε τους ελληνες, γιατι εμεις καταντησαμε ξενοφοβοι γιατι εμεις ειμαστε περιορισμενης ευθυνης.. και πετυχαν οτι πετυχαν(οι αρχαιοι) γιατι ηταν ανοικτοι σε καθε τι καινουργιο σε καθε τι που θα βελτιωνε την καθημερινοτητα τους και θα διευρυνε τους οριζοντες τους, αν θα μπορουσαμε να χρησιμοποιησουμε τον ορο αυτοκρατορια για τους ελληνες της εποχης εκεινης θα μιλουσαμε για μια αυτοκρατορια χωρις συνορα.. τα συνορα ειναι οι περιορισμοι που μα ς θεσαν οι εκαστοτε εξουσιαστες για να περιορισουν αντιστοιχα και τα μυαλα μας.. και αν αναφερθουμε στο συγκεκρμενο περιστατικο, οι φαιακες και ο Αλκι-νοος ειναι ενας κοσμος αγνωστος περα για περα, στην ιστορια μας οπως διαδραματιζεται, και ουσιαστικα ειναι εξω απο το πολιτισμικο συστημα, ετσι οπως το οριζει ο Πανδιων... ενω στην εποχη μας που η Γη ειναι ενα παγκοσμιο χωριο, και που τις περισσοτερες φορες εχουμε βαλεικαι εμεις το χερακι μας , ολοι αυτοι οι απελπισμενοι να φευγουν απο τις εστιες τους, βλεπε πολεμος στο Αφγανισταν(εχουν σταλει στρατευματα του κρατους που ζουμε, και που θεωρειτα απο καποιους κλειστο πολιτισμικο συστημα)....ο ξενος ειναι ξενος, ... και ο Ομηρος ποτε δεν μιλησε τυχαια, αλλα οσα ελεγε ηταν γενικοι κανονες συμπεριφορας ...και αν η πρακτικη ηταν η σωστη ή λαθος που καθε ηρωας εκπροσωπουσε, φαινονταν απο τα ονοματα των πρωταγωνιστων.. ετσι με αυτο τον τροπο ενας Αλκι-νοος εξεφραζε το δεον γενεσθαι, και ενας αντι-νοος εξεφραζε αυτο που θα οδηγουσε αργα η γρηγορα στην καταστροφη... αρα πρακτικες που επρεπε να αποφευχθουν, γιατι καληγαμε εναντια στην θεληση των Θεων, και δεν μιλαμε για την αυθαιρετη βουληση καποιου θεου, αλλα με την εννοια να πραξουμε αυτο που η φυση μας επιτασσει να κανουμε, και γιατι ρε σεις ολοι αδελφια ειμαστε, κοινη ειναι η καταγωγη μας, και γιατι καποια στιγμη μπορει να βρεθουμε και μεις σε μια τετοια κατασταση, οπως εχουμε βρεθει κιολας, πως ξεχναμε τοσο γρηγορα? οι γονεις μου ηατν καποτε μεταναστες... και μου ειναι αδυνατον να ξεχασω.. μονο αν διευρυνουμε λοιπον τα ορια μας και σπασουμε τα οποια συνορα μας εχουν θεσει, θα μπορεσουμε να αποδρασουμε απο τις φυλακες μας, και να κερδισουμε την Ελευθερια μας.. ειμαστε πολιτες το κοσμου ετσι οπως το ειχε πει ο κυνικος Κρατης.. ακομη πιο διευρυμενη εννοια...
    δικαιοπολις ο πελασγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δικαιόπολη μάλλον δεν έγινα κατανοητός. Ο ΑΛκίνοος και οι Φαίακες προφανώς και δεν είναι εκτός του πολιτισμού του Οδυσσέα και γι αυτό του συμπεριφέρονται έτσι όπως θα περίμενε ( και θα συμπεριφερόταν ) και ο ίδιος ( ακριβώς όπως αναφέρει και ο Περίκαλος στο απόσπασμα με τον Κύκλωπα ).
    Αυτός που είναι εκτός του συστήματος ( του πολιτισμού )είναι ο Κύκλωπας και γι' αυτό και ΔΕΝ συμπεριφέρεται έτσι όπως θα περίμενε ο Οδυσσέας. Στην Οδύσσεια όπως έχει δείξει με τις αναλύσεις του ο Vernant το χαρακτηριστικό του πολιτισμένου κόσμου είναι η ύπαρξη ψωμιού και το κοινό τραπέζι ( οι Κύκλωπες πχ τρώνε μόνοι τους ο καθένας στην σπηλιά του και δεν έχουν ψωμί ). Το πραγματικά ξένο το alien που ανέφερα στην περίπτωση της Οδύσσειας είναι αυτό ακριβώς, Ο Κύκλωπας, οι Λαιστρυγόνες, Οι Λωτοφάγοι. Όλα τα άλλα είναι στο πολιτισμικό σύστημα του Οδυσσέα δηλ το Ελληνικό και φυσικά συμφωνώ με τον Περίκαλο πως η πρακτική η δική μας είναι της φιλοξενίας. Όμως θα επιμείνω πως αυτά συμβαίνουν σε ένα συγκεκριμένο σύστημα μεταξύ αυτών που ζούν υπο τον ίδιο πολιτισμό αξίες κτλ. Απόδειξη ακριβώς αυτό που λέει ο Περίκαλος, ο Κύκλωπας δεν συμπεριφέρεται έτσι, ούτε οι Λαιστρυγόνες, ούτε οι Λωτοφάγοι, ούτε η Κίρκη κτλ κτλ.
    Από κει και πέρα αυτά που λές, σε σχέση με αυτό που έγραψα δεν τα πολυκαταλαβαίνω.

    Έρρωσο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και κάτι ακόμα ( χωρίς να το υποστηρίζω ή να το επικρίνω, μιας και δεν τίθεται θέμα της προσωπικής μας προτίμησης, αλλά δεν μπορώ και να μην βλέπω την ωμή πραγματικότητα ).

    Αν κάποιοι δεν εισέβαλαν κάπου, αν κάποιοι δεν κάναν πολέμους τέτοιους, αν κάποιοι δεν κρατάγαν κάποιους άλλους σε πολύ χαμηλότερα βιωτικά κτλ επίπεδα, τότε αυτοί οι κάποιοι δεν θα είχαν την πολυτέλεια να αναλύουν ήσυχοι τις απόψεις τους, δεν θα επικοινωνούσαν απο το ιντερνετ, δεν θα κατανάλωναν 3πλάσια 5πλασια 10πλάσια από τους άλλους κτλ.

    Το να μήν αναγνωρίζουμε πως είμαστε και εμείς μέρος των πρώτων και μάλλον θα προτιμούσαμε να μείνουμε έτσι, από το ζούμε με 1 δολάριο την ημέρα, και να αναλωνόμαστε σε ευχολόγια είναι μάλλον ψυχολογικό φαινόμενο.

    Οι πρόγονοι το είχαν κατανοήσει καλά το πράγμα και γι αυτό δεν έθεσαν κανέναν ούτε μεταφυσικό ούτε αξιακό όρο στο να υποστηρίξουν μια υποτιθέμενη "ανωτερότητα" ημών από τους άλλους. Φυσικά όλοι ίσοι είμαστε.
    ( Και Ο Περικλής στον επιτάφιο καθαρότατα το λέει για την Αθηναική δημοκρατία ).

    Η βία είναι αυτή που διαφοροποιεί, η βία είναι αυτή που άλλον ευνοεί και άλλον τον ρίχνει στην καταφρόνια. Η βία είναι αυτή που δημιουργεί την ανισότητα.

    Πόλεμος πατήρ πάντων, φίλοι μου. Και είτε μας αρέσει είτε όχι, πέρα απο τα όποια συναισθηματικά ακροβατικά ( τα οποία συμμερίζομαι και εγώ έτσι νοιώθω ), όλοι μας ( όλοι γενικότερα ) θέλουν να είναι στην πλευρά των νικητών αυτών που εξασκούν βία για να κερδίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. *Πανδίων, δε διαφωνούμε σε τίποτα ως προς τον κόσμο της Οδύσσειας. Ούτε και με το Δικαιόπολι νομίζω πως διαφωνείτε σε αυτό.

    Το θέμα είναι μπας και τυχόν ο -όποιος- Όμηρος εκφράζει ένα "δέον γενέσθαι" που λέει κι ο Δικαιόπολις, μπας και τυχόν δηλαδή ο Όμηρος δεν αρκείται στην καταγραφή παρατηρήσεων του κόσμου μιας συγκεκριμένης εποχής και του πολιτισμού της, αλλά μπας και το πάει παραπέρα, δίνοντάς μας κλειδιά ξερωγώ ευζωίας, χαράς, επιτυχίας ή κάτι τέτοιο.

    Γιατί, βέβαια, ο καθένας είναι παιδί της εποχής του, οπότε και ο Όμηρος ήταν παιδί της εποχής του, άρα την εποχή του με τον πολιτισμό της περιγράφει (ή κάποια προγενέστερη εποχή, ίσως). Αυτό είναι το βέβαιο, και είναι όπως ακριβώς το λες: Οι πολιτισμένοι της εποχής ήταν σιτοφάγοι και διοργάνωναν κοινά τραπέζια.
    Και ήταν (τσεκαρισμένο αυτό) φιλόξενοι μεταξύ τους -οι περισσότεροι τουλάχιστον.
    Οι λοιποί, οι εκτός του συγκεκριμένου πολιτισμού, ήταν και αφιλόξενοι.

    Το ζήτημα όμως που υποψιάζομαι πως θέλει να πει ο Δικαιόπολις (και υποψιάζομαι πως θέλω να πω κι εγώ) είναι κάπως έτσι:
    Οι Κύκλωπες, ας πούμε, εξαφανίστηκαν, ως φορείς κάποιου κατώτερου πράγματος: είτε επειδή δεν ήταν σιτοφάγοι, είτε επειδή δεν έκαναν κοινά τραπέζια, παίζει όμως και να εξαφανίστηκαν επειδή δεν ήταν φιλόξενοι προς τους φορείς ενός άλλου πολιτισμού, δεν ξέρω ανώτερου ή κατώτερου, αλλά σίγουρα διαφορετικού.

    Και αναρωτιέμαι μπας και η διαφορετικότητα-κατωτερότητα των Κυκλώπων (ας πούμε) που τους οδήγησε στην εξαφάνιση, ήταν απλώς το ότι το σύστημά τους ήταν κλειστό στους κατ' αυτούς ξένους-alien.

    Σε μια τέτοια περίπτωση, επειδή προσωπικά δεν πολυ-πιστεύω στην ύπαρξη Κυκλώπων, Λωτοφάγων κλπ [ασχέτως αν θα επιθυμούσα να βρεθώ στη γη των Λωτοφάγων για 5-6 χρόνια :-)], υποψιάζομαι πως ο Όμηρος χρησιμοποιεί ονόματα μυστήριων έως ανύπαρκτων λαών που δεν υπήρχαν στην εποχή του, προκειμένου να υποκινήσει μέσα στους ακροατές το συναίσθημα πως:

    "Αν σταματήσουμε κι εμείς να είμαστε φιλόξενοι, ο Δίας θα μας βάλει χέρι και θα εξαφανιστούμε σαν τους Κύκλωπες, που εξαφανίστηκαν επειδή δεν εφάρμοζαν την "ξείνων θέμιδα".

    Συναίσθημα που βέβαια πάει σετάκι με το αντίθετό του: "Εφόσον εφαρμόζουμε την ξείνων θέμιδα, δεν έχουμε να φοβόμαστε χάρο! Ο Δίας θα είναι μαζί μας και θα μεγαλουργήσουμε δημιουργώντας μια γουάου κατάσταση στη Μεσόγειο όσο την εφαρμόζουμε, ένα ρεσιτάλ ελευθερίας για τα δεδομένα της εποχής μας!".

    Τώρα το αν αυτό το σκέφτηκε ο Όμηρος από μόνος του ή το ενέπνευσε καμιά Μούσα ή και η Αθηνά αυτοπροσώπως, αυτό δεν ξέρω.
    Πάντως μου φαίνεται πως πέτυχε το στόχο του, αν κρίνω από το ότι γενιές Ελλήνων μαγαλωμένες με την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, εμπνεύστηκαν από τη συγκεκριμένη αρχή και καλοπερνούσαν κάνοντας και τους γύρω τους να καλοπερνούν (πάντα όλα είναι σχετικά: μιλάμε για μεγάλη καλοπέραση σχετικά με τα δεδομένα της εποχής τους).

    Μετά οι γενιές Ελλήνων άρχισαν να μεγαλώνουν με "Γάλα βλάχας εβαπορέ" και το θέμα στράβωσε, τόσο για τους Έλληνες, όσο και για τη Μεσόγειο -μη σου πω και για τη γη ολόκληρη.

    Κάπως έτσι το νομίζω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κάτσε βρε Πανδίων, τι ήταν αυτό που είπες τώρα? :-)

    Ας πάρουμε μια εταιρεία πετρελαιοειδών που εκμεταλλεύεται το Ιράκ.
    Πίστεψέ με, προσωπικά δεν παίρνω ούτε ένα σεντ από τα υπερκέρδη που βγάζουν τα αφεντικά της εταιρείας.
    Επομένως, δεν έχω κανένα λόγο για να πιστεύω ότι το βιοτικό μου επίπεδο εξαρτάται από το βαθμό ξεζουμίσματος των φυσικών πόρων του Ιράκ.
    Είτε ξεζούμιζαν το Ιρακ είτε απλώς είχαν τίμιες εμπορικές συναλλαγές μαζί του, η θέση μου θα ήταν ίδια.

    Ή τουλάχιστον, θα μπορούσε να είναι ίδια, αν οι καθ' ημάς δυτικοί πετρελαιάδες δεχόντουσαν να περιορίσουν τα τρελά κέρδη τους.

    Αυτοί είναι το πρόβλημα.

    Δεν έχω κανένα λόγο να ανησυχώ για το αν θα ανασάνουν λιγάκι οι πανταχού ξεζουμιζόμενοι. Ίσα-ίσα, τυχόν (τυχούσα) ανάσα των ξεζουμιζόμενων, θα τους έδινε ένα χαμόγελο, οπότε θα ομόρφαινε ο κόσμος που ζω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. μπας και τυχόν δηλαδή ο Όμηρος δεν αρκείται στην καταγραφή παρατηρήσεων του κόσμου μιας συγκεκριμένης εποχής και του πολιτισμού της, αλλά μπας και το πάει παραπέρα, δίνοντάς μας κλειδιά ξερωγώ ευζωίας, χαράς, επιτυχίας ή κάτι τέτοιο.
    Μα και φυσικά!

    Χωρίς να θέλω να επεκταθώ για το δεύτερο θέμα. Η όποια πολυεθνική, είναι απλά το παράγωγο ή το επόμενο στάδιο αν θές των φιλελεύθερων κοινοβουλευτικών δημοκρατιών ( και όπως απέδειξε και η Κίνα - μην πώ ΕΣΣΔ - και των σοσιαλιστικών κρατών ) που με την σειρά τους είναι παράγωγα των εθνικών κρατών που με την σειρά τους πάτησαν σε πολιτικές θεσμίσεις του παρελθόντος.

    Απλά, και σε καθεστώς άμεσης δημοκρατίας ( όπως απέδειξε ο Περικλής και η Αθηναική δημοκρατία ), και σύγχρονα, αρκετά δημοκρατικά πολιτεύματα όπως απέδειξε η Αμερική των αρχών του προηγούμενου αιώνα, στο ερώτημα ( δίλημμα γιατί ταυτόχρονα ισχύει και από την άλλη ) να γαμ$#$# τους άλλους για να περνάμε εμείς καλύτερα; Οι δημοκρατίες και οι δημοκρατικοί πολίτες απαντούν εξ' ίσου "ναι" όπως και ο φασίστας της διπλανής πόρτας. Είναι απ' ότι δείχνει η ιστορία η "νορμάλ" ανθρώπινη συμπεριφορά. Εμείς ( σύγχρονοι δυτικοί με πνεύμα γαλουχημένο στα ανθρωπιστικά ιδεώδη ) δεν το καταλαβαίνουμε γιατί δεν μας έχει τεθεί το ερώτημα στην αποχαυνωμένη καταναλωτικά 50ετία που ζούμε. Υπομονή και ο κύκλος κλείνει σε λίγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ειμαι βεβαιος φιλε Πανδιων οτι δεν το πολυπιστευεις αυτο... ειμαι βεβαιος οτι δεν θα δεχοσουν πχ. αν σου λεγαν οτι ο ταδε σε καποια γωνια της γης πρεπει να ξεζουμιζεται και να σερνεται, και συ σαν ανταλλαγμα αυτης καταστασης θα περνας μπεικα... αποκλειεται να το δεχοσουν.. τωρα γιατι να το δεχτεις? απλα θελουν να μας κανουν συμμετοχους στο κακουγουστο παιγνιδι τους.. αρα και συνενοχους... σαν να σου λεν "σκασε φιλε, μην μιλας,μην αντιδρας, για να περνας καλα ΕΣΥ, πρεπει αυτοι οι αποκληροι να σερνονται και να στερουνται τα στοιχειωδη", οχι δεν δεχομαι να ειμαι συμμετοχος σε αυτο το "παιγνιδι", φυσικα εχω "καποιες" ενοχες, ενοχες οτι δεν κανω οτι ειναι δυνατο, οτι περναει απο το χερι μου να σταματησει αυτο το κακουγουστο παιγνιδι,οτι σκεφτομαι τον εαυτουλη μου και τις οποιες συνεπειες, γιατι αλλιως επρεπε ρε πουστη μου να τους βαλω μπουρλουτο(μιλαω κυριολεκτικα) και οποιον παρει ο χαρος.. αλλα τι να λεμε τωρα?...ε γιαυτο ψηφησα και ΚΟΤΕΣ... και κοιτα ο Περικλης δεν ειναι και καλο παραδειγμα... γνωστη η καταληξη του.. οπως και της αλαζονικης Αθηνας...
    Δικαιοπολις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. :-)
    Α, ώστε έτσι, Δικαιόπολη?
    Δεν ψήφισες φίλους του ανθρώπου?
    :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φίλε Δικαιόπολη ναι θέλω να πιστεύω πως δεν θα το δεχόμουν, όμως συνήθως στον γραπτό λόγο και σε τέτοια ζητήματα δεν συζητάω βασισμένος στην προσωπική μου στάση ( ή καλύτερα θέληση αφού επί του συγκεκριμένου δεν έχει τεθεί σε πρακτική δοκιμασία για να πω πως είναι στάση, και που λίγο διαφορά κάνει εξ' άλλου ) αλλά κοιτώντας τι συμβαίνει και πως κινούμαστε όλοι μαζί.
    Ώς γνωστόν σε ένα γήπεδο που γίνετε χαμός ο χούλιγκαν απο τον απλό οπαδό δύσκολα ξεχωρίζουν. Έτσι και σε συνθήκες δύσκολες, εύκολα πέφτουμε πολύ χαμηλότερα από αυτά που θέλουμε να πιστεύουμε για τους εαυτούς μας όντας καλοχορτασμένοι.

    Για το μπουρλότο ξαναπές το, αλλά φίλε μου είμαστε όντως "κότες" πια οι σύγχρονοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Για να πω την αληθεια ρε αδελφε.. ανεβηκα 400 και κατι χλμ κυριακη των εκλογων... βορειοδυτικα, εκει στις εκβολες του Αχεροντα..για να ψηφισω.. αλλα πλακωθηκα στις πιτες και στα φαγητα που μου ειχε ετοιμασει η μανα, με περιμενε πως και πως ... ηταν και μεσημερι.. ναρκωθηκα, και δεν πηγα να ασκησω το εκλογικο μου δικαιωμα... και ετσι δεν ψηφησα... αλλα υποσχομαι την επομενη φορα... "δαγκωτο"
    Dikaiopolis

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Mi-la-re,
mi-la-re-si