Τετάρτη, Ιουλίου 08, 2009

ΕΣΩ, ΕΞΩ ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΑ ΑΥΤΑ
(Προς Θεσσαλονικείς επιστολή)


Κοίτα τώρα, κι εγώ μαζί σας είμαι. Μη με παραξηγάς αδερφέ.
Για την ακρίβεια, πολύ το εχάρην το ότι στο Ωραιόκαστρο υπάρχει πλέον ελληνικός ναός. Εδώ μιλάμε, κάποια στιγμή έλεγα πως απ' όλη τη Σαλονίκη, μόνο στο Ωραιόκαστρο υπήρχε περίπτωση να μείνω... Κυριλέ περιοχή!
Ε, τώρα που θα έχει και ναό, ακόμα καλύτερα.
Και μην κοιτάς αδερφέ που η συνήθεια μας έχει απομονώσει από το χρώμα και μας έχει επιβάλει το λευκό του μαρμάρου. Θα το συνηθίσουμε και το χρώμα. Το μάτι συνηθίζει. Δεν είναι εκεί το θέμα.
Ούτε είναι κατασκευαστικό το ζήτημα: Πάντα η πρώτη απόπειρα είναι κατώτερη της δεύτερης και η δεύτερη κατώτερη της τρίτης κλπ κλπ

Ούτε είναι το θέμα ότι στα εγκαίνια-θυρανοίξια και τέτοια προσκλήθηκε και ο Ψωμιάδης. Μπορεί να μην τον πολυχωνεύω -έως και καθόλου μπορώ να σου πω- αλλά στο φινάλε νομάρχης της περιοχής είναι: Θεώρησε πρέπον να πάει και πήγε. Στο φινάλε, δεν πήγε για να ιερουργήσει, για να πει "καλορίζικο" πήγε.
Είπαμε άλλωστε, άλλη ψυχολογία η Αθήνα, άλλη η Σαλονίκη. Και άλλη η εκλογική δύναμη των εν Αθήναις αρχαιοτέτοιων, άλλη η δύναμή τους η εκλογική στη Σαλονίκη.
Μέσα κι ο Ψωμιάδης, λοιπόν. Καμμιά αντίρρηση, ή τουλάχιστον καμμιά μεγάλη αντίρρηση.

Αλλά ρε συ μπαγάσα, με προβληματίζει αυτή η επιγραφή "ΕΣΩ ΕΓΚΡΑΤΗΣ".
Διότι, ναι μεν άλλη η ψυχολογία της Αθήνας και άλλη της Σαλονίκης, ωστόσο έχουν κοινή ορθογραφία, θέλω να ελπίζω. Και βάσει αυτής της ορθογραφίας, τίθεται το ερώτημα "τι στα κομμάτια υπονοεί η ταμπέλα "ΕΣΩ ΕΓΚΡΑΤΗΣ".
Να είσαι εσωτερικά εγκρατής, να πούμε, και εξωτερικά να κραιπαλιάζεις?
Να είσαι "έσω" εγκρατής και "έξω" να τρως ένα βόδι στην καθησιά σου?
Εγώ με τα 5 κολυβογράμματα που ξέρω, μου βγαίνει "ΕΣΟ ΕΓΚΡΑΤΗΣ". Προστακτική να πούμε ένα πράμα, σε στυλ νοηματικό "να είσαι εγκρατής". Έσο εκ του ειμί.
Με πιάνεις?
Διότι εντάξει, κάτι τύποι σαν εμένα δεν πρόκειται να είναι εγκρατείς, αλλά εντάξει, υπάρχουν άλλοι που τους αρέσει η εγκράτεια και λένε "ΕΣΟ ΕΓΚΡΑΤΗΣ". Άλλη σχολή, και μαγκιά τους.
Όμως αυτό το "έσω εγκρατής" είναι ρε παιδί μου κάπως... πως να σου πω... σαν το παλιό ΚΚΕεσωτερικού ένα πράμα... Φέρνει σε εσωτερισμό λίγο...

Έχω εδώ κοντά κι ένα πειραχτήρι μαθητή μου, που μου λέει "Δάσκαλε, δε λες πάλι καλά που δε γράψανε "Έσσο εγκρατής" κατά το Έσσο Πάππας", και προσπαθούσα, που λες, να του πω ότι εντάξει, αυτά γίνονται. Πρόκειται περί ορθογραφικού λάθους. Κάποιος ήταν ανορθόγραφος.
Και που λες, εκεί που κόντευα να τον πείσω ότι επρόκειτο για μεμονωμένο περιστατικό, τσούπ! μου βρίσκει κι αυτό εδώ, που με βάζει σε υποψίες βαθιές:

Το βλέπω που λες, και λέω "τι γίνεται εδώ ρε πρίγκηπα"? Ή σωστότερα "τι γίνεται εκεί ρε πρίγκηπα"?
Διότι τι πα να πει "Έσω ενάρετος"?
Μου θυμίζει το γνωστό ποιηματάκι "Απέξω κούκλα κι από μέσα πανούκλα" ένα πράμα. Εσωτερικά ενάρετος και εξωτερικά διεφθαρμένος, ένα πράμα.
Ήμαρτον, δηλαδή κύριε Γεωργίου μου.
Πολλά "έσω" πλάκωσαν και δεν το βλέπω καλά το μέλλον της ελληνικής γλώσσας. Και είναι βασικό πράμα η γλώσσα, ξέρεις, διότι αν έβλεπες το Κολοκοτρωνίτσι, το σήριαλ ντε!, όσο να 'ναι θα είχες γελάσει με το Φατσέα και τα φρικτά ελληνικά του. Ε, πίστεψέ με, μικρή διαφορά έχουν τα ελληνικά του Φατσέα από το "Έσω εγκρατής". Τα βλέπουν οι "έξω" αυτά τα "έσω" και γελάνε. Believe me.
Και είπαμε, ναι μεν τα ιερά μας πρέπει να σκορπάνε τη χαρά, όχι τη μιζέρια που σκορπάνε τα ιερά των άλλων, όμως άλλο πράμα η χαρά κι άλλο να γελάνε με την πάρτη μας. Θέλω να κυκλοφορω με ψηλά το κεφάλι, να με βλέπουν και να λένε "να ένας αρχαιοτέτοιος, άρα ξέρει ελληνικά" και όχι να λένε "να ένας απ' τους αγράμματους".
Με πιάνεις?

Με λίγα λόγια, αδερφέ, πως στα κομμάτια τα καταφέρνει αυτός ο χώρος και με περνάει από τον ενθουσιασμό στο ξενέρωμα, τι να σου πω, δεν το καταλαβαίνω.
Καληώρα, μια ο Ψωμιάδης, μια τα Έσω, μου χαλάτε τη φωτιά και θα θυμώσω.
Διότι όλο για Ελλάδα ακούω, κι όλο τον Ψωμιάδη βλέπω στο βάθος, ντυμένο Ζορό, να τραγουδάει στα θυρανοίξια τη Μαντουμπάλα αγάπη γλυκειά μου και αντί για "Ζ" να γράφει "ΕΣΩ" με το σπαθί του...

Τέσπα, καλά εγκαίνια, τα σέβη μου εις τους οικείους σας, μεταφέρετε την άποψί μου πως παρά ολότελα καλή κι η Παναγιώταινα, αλλά σας προειδοποιώ ότι έτσι κι ανέβω πάνω και δω καμιά επιγραφή του στυλ "ΕΙΤΕ ΠΑΙΔΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ" ή ξερωγώ "ΣΥΝ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΙ Η ΧΗΡΑ ΕΚΕΙΝΗ", πολύ θα λυπηθώ.
Διότι αυτά τα ζητήματα θέλουν προσοχή όταν χρησιμοποιούνται ως μόστρα.
Αυτά.

15 σχόλια :

  1. No I'm not!
    :-)
    Είμαι απλώς απαιτητικός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΥΝ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΙ Η ΧΗΡΑ ΕΚΕΙΝΗ!!!
    Είσαι θεός! Για να μην πω ημίθεος!!!

    Πάντως θα πρέπει να αναρτήσουν άλλη μια ταμπέλα: "ΕΣΩ ΚΗΠΟΣ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΘΕΩΡΙΑ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑΣ:

    Ουδείς εκ των υπευθύνων είχε θητεύσει εις τον προσκοπιΖμόν, σύνθημα του οποίου είναι το "Έσο έτοιμος".
    Άρα ω Εδμόνδε, ο προσκοπιΖμός είναι η κιβωτός του Ελληνισμού.

    Όσο για το Εsso Pappas, χλωμό να το βλέπαμε αντί του "Χέσω Ενάρετως", Δίοτι Πάππας, Σπάηρο Άγκνιου, Χούντα και Νίξον είναι πλέον άνσιεντ χίστορυ και στο ίδιο ράφι στη συλλογική μνήμη με τα Κυκλαδικά ειδώλια (ή μήπως εδώλια; Μπερδεγουέη η κατάσταση. Να ρωτήσω τον Κούγια).

    Αρχίζω να αποδέχομαι ότι η γελοιότητα είναι συνυφασμένη με το υπερπολύτιμο γονίδιο Αίπσηλων® που όλοι εμείς έχουμε μέσα μας και μας κάνει θεογκόμενους και θεογκόμενες...

    (Αυτό με την Αθηνά και την χήρα με τα πέντε ορφανά άπαιχτο, πόσο στοίχημα πας ότι θα το βρούμε μπροστά μας;)

    ΥΓ.

    Word verification: ragard, ήτοι ragar=κυνηγάμε 'καμακώνουμε" γκόμενες (Σουηδ.) + d.

    Tι να υποθέσω, ω Περίκαλλε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. *Σχολιαστά, ας μην αποκλείουμε τίποτα! Διότι δεν ήμουν εκεί: Έβαλα φωτο που βρήκα στο ίντερνετ... Αν ήμανε εκεί, μπορεί να πετύχαινα κι άλλες εσω-ειδείς επιγραφές... :-)

    *Σεβαστέ μου πεταλωτά Κενταύρων, το ότι ότι "η γελοιότητα είναι συνυφασμένη με το υπερπολύτιμο γονίδιο Αίπσηλων® που όλοι εμείς έχουμε μέσα μας και μας κάνει θεογκόμενους", ναι μεν το έχω αποδεχτεί επιστημονικώς ως αξίωμα εδώ και χρόνια -αφού το λέει κι ο Λιακό που γνωρίζει το ζήτημα- αλλά μυστηριωδώς αι γκόμεναι έχουσι διαφορετικήν άποψιν περί εμού... :-(
    Τώρα, σε σχέση με το Word verification... με προβληματίζει πολύ αυτό το d που περισσεύει...
    Λέτε να σημαίνει κάτι?
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο καλύτερος σχολιασμός που διάβασα ( και μάλλον τους διάβασα όλους ) για το φλέγον αυτό ζήτημα.

    Έσω σωστός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πανδίων, αν δεν με κολακεύεις θα πρέπει να το θεωρήσω έγκυρη γνώμη!!!
    Οπότε, χαίρομαι ιδιαίτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μπορεί για κάποιους να είναι φλέγον το... "ζήτημα" αλλά γιατί εμένα μου είναι παντελώς αδιάφορο (όσο και ο εν λόγω νομάρχης) το ναΐδιο στην αυλή του κυρίου τάδε ακαλαίσθητου με το μίνι;
    Πανδίων γιατί το θεωρείς φλέγον και ζήτημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν είμαι ο Πανδίων, βέβαια, αλλά κι εγώ πιστεύω ότι το ζήτημα μάλλον είναι φλέγον.
    Διότι, Κλείτωρ, μην κοιτάς που εσύ κι εγώ το αντιμετωπίζουμε κουλ.
    Ξέρεις τι κακός χαμός γίνεται γύρω μας σε σχέση με αυτό το θέμα?

    Εξ αυτού συμπεραίνω ότι είναι φλέγον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είδες τι παθαίνει κανείς με τα αρχαίο-καθαρεύουσο- τέτοια; Η εκδίκηση της offshore. I love greeklish!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η όλη ιστορία θυμίζει κάπως το πώς γράφουν οι γύφτοι στα πανω την ποδοσφαιρικη τους ομάδα:

    "Αιγάλεο".

    Διότι, σου λέει, το "αι", πού 'ναι μπροστα-μπροστα, το προσέχει ο κόσμος. Το ω στο τέλος, ποιος το χέζει (με το μπαρδον);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μπα; γίνεται κακός χαμός χαχαχαχαχα καίγονται μπατζάκια και χλαμύδες; :)))) ο λόγος; η πρωτιά; :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να κολακεύω γιατί; Πληρώνεις για τα καλά σχόλια;

    Το "φλέγον" σαν προσδιορισμός ήταν κοντά στα όρια της ειρωνείας ( λόγω αντιδράσεων που είδα ) αν και για τον μικρόκοσμο του "χώρου" ( κινήματος, ρεύματος και "κλείστε το παράθυρο πούντιασα" ) είναι στα αλήθεια φλέγον κρίνοντας από τα διάφορα που διάβασα.

    Από την άλλη, υπό άλλες συνθήκες, θα ήταν "φλέγον" και γενικότερα ( κάτι που μπορεί να δείξει μόνο το μέλλον ).

    ΥΓ: Ο νομάρχης μπορεί να σου είναι αδιάφορος αλλά μιας και παρά τον όποιο κυνισμό σου ( ή ότι άλλο ) αναγκαστικά ζείς σε μια χώρα που τον εκλέγει, οι πράξεις ΚΑΙ αυτής της μερίδας του πληθυσμού έχουν αντίκτυπο στην καθημερινότητα σου. Οπότε το να σου είναι αδιάφορο ΈΤΣΙ είναι απλά στρουθοκαμηλισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. *Offshore, τα γκρηκλίσια δεν είναι λύσις: ESW ENARETOS θα έγραφε σε μια γκρηκλίσια εκδοχή του πράγματος! :-)
    Και μη μου πεις ότι έχω φάει αρχαιοέτσι σκάλωμα ακόμα και στα γκρήκλις, ε? :-)

    *Εργοδότα, μην λησμονούμεν ότι το πράμα πάει σε στυλ "το Αιγάλεο, του Αιγαλέου" (εις τους κύκλους των ακαδημαϊκών της σημερινής περιοχής Ακαδημίας), οπότε οι αθίγγανοι μπλουζίστες έχουν δίκαιον εν μέρει! :-)

    *Κλείτωρ, δεν είναι και μικρό πράμα η πρωτιά... Ξέρεις κανέναν που να παίρνει λαχεία για να πιάσει τον τελευταίο αριθμό του λαχείου? Όλοι για τον πρώτο αριθμό του λαχείου πασχίζουν! Επομένως η πρωτιά έχει σημασία -και επακόλουθα μπικικίνια!

    *Πανδίων, θα ήταν ευχής έργον να είναι όντως φλέγον το ζήτημα.
    Καλά τα λες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Prkls μπικικίνια λες ε; Ναι ξέχασα τα μπικικίνια πάλι.
    Πανδίων, ναι ειρωνικά ταιριάζει το φλέγον μαζί με το ρευμα όντως. Για τις άλλες συνθήκες που λες… κι αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν που λες…
    Ναι η παρουσία του εκλεγμένου νομάρχη στην αυλή του κυρίου τάδε οπωσδήποτε θα έχει τρομερή επίπτωση στην καθημερινότητά μου ανάλογη της επίπτωσης που έχει η ύπαρξη νομάρχη γενικώς. Στρουθακαμηλισμός είναι να νομίζεις πως αυτός είναι νομάρχης γιατί ΕΤΣΙ ψήφισαν.
    Τεσπα πολύ ασχολήθηκα ήδη με το… ζήτημα. Έχω καλύτερα πράγματα να κάνω…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Mi-la-re,
mi-la-re-si