Καταγγέλλω το εκπαιδευτικό σύστημα, καταγγέλλω το ελληνικό σχολείο.
Τα καταγγέλλω επειδή όχι μόνο δεν αποτελούν παράγοντες ολβιότητας, αλλά, τουναντίον, αποτελούν γενεσιουργές αιτίες πνευματικής μιζέριας.
Διότι δεν πάει άλλο, καλέ μου αναγνώστη.
Εν αρχή ήταν το σύνθημα "ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Μελιγαλάς".
Το άκουσαν κάτι γενικώς επαναστατημένοι, τους άρεσε, κι άρχισαν εν χορώ: "ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Μελιγαλάς".
Το άκουσε εκείνος ο ανεκδιήγητος βουλευτής Μεσσηνίας του ναζιστικού κόμματος, τσαντίστηκε και θεώρησε πρέπον να ανατρέψει τα γεωλογικά δεδομένα της χώρας:
"Στο Βίτσι και στο Γράμμο σας θάψαμε στην άμμο" βροντοφώναξε, αποδεικνύοντας ότι το εκπαιδευτικό σύστημα στάθηκε ανίκανο να του μάθει το βασικό: Ότι, δηλαδή, τόσο στο Βίτσι όσο και στο Γράμμο, η άμμος σπανίζει -έως και απουσιάζει, μη σου πω.
Ε, ναι ρε ταραμά, που τη βρήκατε την άμμο στο Βίτσι και στο Γράμμο?
Τέτοια σας μάθαιναν στο σχολείο? Ότι το Βίτσι και ο Γράμμος είναι αμμουδερές παραλίες?
Να χέσω το εκπαιδευτικό σύστημα, δηλαδή!
Τον άκουσαν κάτι ανεκδιήγητοι κομμουνιστοτραφείς, και σου λέει "μικρό και σύντομο είναι το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Μελιγαλάς. Χρειάζεται επέκταση".
Και καθήσανε και σκάρωσαν αυτή την μακροσκελέστερη εκδοχή του συνθήματος:
Να χέσω το εκπαιδευτικό σύστημα, δηλαδή!
Διότι δύο πιθανότητες υπάρχουν: Είτε οι καθηγητές δεν είναι σε θέση να διδάξουν, είτε το σύστημα οδηγεί του μαθητές να μη θέλουν να διδαχτούν.
Τι να διδαχτούν?
Να διδαχτούν ότι η σφαγή του Μελιγαλά, όχι μόνο ΔΕΝ συνέβαλε στη "νίκη του λαού", αλλά ο αντίθετο: Συνέβαλε στo γενικευμένο μακέλεμα και τελικά στην ήττα του λαού.
Να διδαχτούν και να κατανοήσουν σωστά το μεγαλειώδες απόσπασμα του Ευριπίδη, ας πούμε:
ὄλβιος ὅστις τῆς ἱστορίας ἔσχε μάθησιν,
μήτε πολιτῶν ἐπὶ πημοσύνην
μήτ’ εἰς ἀδίκους πράξεις ὁρμῶν,
ἀλλ’ ἀθανάτου καθορῶν φύσεως
κόσμον ἀγήρων, πῇ τε συνέστη
καὶ ὅπῃ καὶ ὅπως.
τοῖς δὲ τοιούτους οὐδέποτ’ αἰσχρῶν
ἔργων μελέδημα προσίζει.
Το οποίο απόσπασμα, άριστα εξετάζει εδώ ο καθηγητής Παναγ. Μητροπέτρος, ο οποίος καταλήγει στην εξής νεοελληνική απόδοση του αποσπάσματος:
Πραγματικά πλούσιος είναι εκείνος
που διδάχθηκε πως να ερευνά συστηματικά τον κόσμο,
χωρίς να επιδιώκει την συμφορά των συμπολιτών του και χωρίς
να επιδίδεται σε άδικες πράξεις,
αλλά συλλαμβάνοντας με την νόησή του την αγέραστη κοσμική τάξη
της αθάνατης φύσεως, με ποιον τρόπο αυτή δημιουργήθηκε
και για ποιον σκοπό και πώς ακριβώς.
Στο μυαλό τέτοιου είδους ανθρώπων
ουδέποτε προσκολλάται η μέριμνα για αισχρές πράξεις.
πόσο δίκιο έχεις ...και πότε θα βρεθούν αρκετοί να σταματήσουν το νέο διχασμό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΛίγο μυαλό θα αρκούσε
ΑπάντησηΔιαγραφή:-)