Παρασκευή, Ιουνίου 12, 2015

Δόξα στον Ιησού, η ΕΡΤ ξανάνοιξε!

Δεν θα μπορούσαμε να λείψουμε, βέβαια, ιδίως από το πιο πολιτικοποιημένο σημείο της καταστάσεως. 
Ο προσεκτικός παρατηρητής, εύλογα αναρωτιόταν 
στεκόμενος κάτω απ' τα ένδοξα τροτσκιστικά λάβαρα 
"βρε, η χάρις του Ιησού είναι μαζί μας?"
Τι να σε πω σουλτάνα μου, μάνα μου ματζουράνα μου...
Μερικοί εκπρόσωποι σωματείων ήταν συγκινητικοί.
Ίσως ήταν ο γλυκύτατος Ιησούς 
που τους έδινε ευγλωττία
ή ίσως κάποιοι είχαν ξεχάσει εκεί τον Ιησού
αναγκάζοντας τους ομιλητές να ομιλήσουν με φόντο τον Ιησού.
Τώρα όσον αφορά τα υπόλοιπα ντεσού του πράγματος,
βρες τα αλλού, καλέ μου αναγνώστη. 
Εγώ στον Ιησού σκάλωσα. 

Δυστυχώς, η φωτογραφία ενός φίλου αριστεριστή ηγέτη να μιλά από άμβωνος 
με τον Ιησού μπροστά του,  δεν βγήκε καλή. 
Και πάλι καλά, δηλαδή...
Θα τον σημάδευε και θα τον πλήγωνε για μια ζωή. 

(Οι φωτο είναι από εδώ)

Τρίτη, Ιουνίου 02, 2015

Σωθικά λαχταριστά. Τρώγοντας τα μυαλά από το κεφαλάκι.


64
Κοίτα χέρια απελπισμένα
πώς θερίζουνε ζωές!
Χάμου πέφτουνε κομμένα
χέρια, πόδια, κεφαλές,
65
και παλάσκες και σπαθία
με ολοσκόρπιστα μυαλά,
και με ολόσχιστα κρανία,
σωθικά λαχταριστά.


Το ανωτέρω απόσπασμα από τον "Ύμνο εις την Ελευθερία" του Σολωμού, από τον ελληνικό εθνικό ύμνο δηλαδή σε τελική ανάλυση, πάντοτε με προβλημάτιζε ως προς τη ενδεχόμενη γαστριμαργική έννοια του στίχου "σωθικά λαχταριστά".  Όπως λέμε δηλαδή λαχταριστό φιλέτο, λαχταριστή μπριζόλα, λαχταριστά κεφτεδάκια κλπ, κάπως έτσι μου ακούγεται και το "σωθικά λαχταριστά". 

Και μάλιστα όχι οποιαδήποτε σωθικά, όχι συκώτια και άντερα και τέτοια σωθικά, όχι, μιλάμε για τα σωθικά που βγαίνουν από τα "ολόσχιστα κρανία". Δηλαδή μιλάμε για τα "ολοσκόρπιστα μυαλά". Αυτά τα ολοσκόρπιστα μυαλά είναι τα λαχταριστά σωθικά. 

Μυαλά πανέ, ας πούμε, που σίγουρα είναι λαχταριστό μεζεκλίκι, ως εκ τούτου θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι ο Σολωμός ήτο μερακλής περί τα γαστριμαργικά. Υπάρχει όμως μια μικρή λεπτομέρεια: Ο Σολωμός τα "ολοσκόρπιστα μυαλά" τα θεωρεί λαχταριστά ως έχουν -όχι μαγειρεμένα. 
Μιλάμε για μυαλά ωμά.

Κάθε φορά που περνάω απ' την οδό Τυδέως στο Παγκράτι, θυμάμαι αυτούς τους ένδοξους στίχους του Διονυσίου Σολωμού. Αιτία είναι ένας συνειρμός, ο οποίος δημιουργήθηκε όταν προ κάμποσων ετών έμενα στην οδό Τυδέως και μια μέρα αναρωτήθηκα "και ποιός στα κομμάτια ήταν αυτός ο Τυδεύς" κι άρχισα να ψάχνω, οπότε προς μεγάλη μου έκπληξη ανακάλυψα πως ο Τυδεύς, πέρα από πατέρας του Διομήδη, ήταν πρώτος ξάδερφος του αγαπημένου μου ομηρικού ήρωα: Του Θερσίτη. (Ο οποίος Θερσίτης, ως εκ τούτου, ήταν θείος του Διομήδη). 

Η ιστορία πάει κάπως έτσι: 

Η Καλυδώνα βρίσκεται στο σημερινό νομό Αιτωλοακαρνανίας. Το όνομά της το πήρε από τον Καλυδώνα. Αυτός ήταν γιος του Αιτωλού. 
(Καταλαβαίνεις... Προσωποποιημένη μυθολογικοποίηση της γεωγραφίας...)
Αυτή η Καλυδώνα βρέθηκε κάποια στιγμή να έχει βασιλιά τον Πορθέα -που μερικοί τον φώναζαν και Πορθάωνα. 
Ο Πορθέας/Πορθάων απέκτησε τέσσερα υγιέστατα αγοράκια: Τον Μέλανα, τον Αλκάθοο, τον Άγριο και τον Οινέα. 
Μετά το θάνατο του Πορθέα βασιλιάς έγινε ο μεγαλύτερος γιος, ο Οινέας, αφήνοντας τον μικρότερο γιο, τον Άγριο, στην αντιπολίτευση. Για τους άλλους γιους δεν ξέρουμε σχεδόν τίποτα.

Ο βασιλιάς Οινέας απέκτησε πολλά σημαντικά παιδιά. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν ο Μελέαγρος, ο Τυδέας και η Δηιάνειρα -που γι' αυτήν μιλούσαμε τις προάλλες, αποκαλύπτοντας ότι κάποια στιγμή το έριξε στη stregoneria.

Ο αδελφός του Οινέα, ο Άγριος, είχε κι αυτός κάμποσα παιδιά, απ' τα οποία ξεχώριζε ο Θερσίτης. 

Βλέπουμε λοιπόν ότι ο Θερσίτης ήταν πρωτοξάδερφος του Τυδέα, της Δηιάνειρας και του Μελέαγρου. 

Ο βασιλιάς Οινέας τώρα, είχε το ιδεώδες όνομα για οινοπωλείο: 
"Οινοπωλείον ο Οινέας". 
Αυτό φαίνεται πως πολύ το εκτίμησε ο Διόνυσος: Κάποια μέρα ο θεός Διόνυσος πήγε στην Καλυδώνα και δίδαξε στον Οινέα την αμπελουργία και την κατασκευή κρασιού. 
Ενθουσιασμένος ο Οινέας από τη συναναστροφή του με τον θεό, έγινε ευσεβης και άρχισε να προσφέρει τιμές και θυσίες στους θεούς. 
Σε όλους τους θεούς? 
Όχι!
Μονίμως ξεχνούσε να προσφέρει τιμές και θυσίες στη θεά του κυνηγιού, την Αρτέμιδα.  
Κάποια μέρα η θεά τσαντίστηκε πολύ κι έστειλε στην Καλυδώνα τον Καλυδώνιο κάπρο να τρομοκρατεί και να καταστρέφει την Καλυδώνα. 
Οι Καλυδώνιοι αναγκάστηκαν (θέλοντας και μη) να λατρέψουν εμπράκτως την Αρτέμιδα οργανώνοντας μια μεγάλη -με πανελλήνια συμμετοχή-  κυνηγετική εκστρατεία, όπου, για την ιστορία να πούμε πως παραμένει αδιευκρίνιστο αν τελικά τον Καλυδώνιο κάπρο τον σκότωσε ο Μελέαγρος ή η Αταλάντη.

Κι ενώ ποτέ δε θα μάθουμε ποιός σκότωσε τον Καλυδώνιο κάπρο, η ουσία είναι ότι μια μέρα τα από κει ξαδέρφια, τα παιδιά του Άγριου δηλαδή, είπανε "εντάξει, όνομα και πράμα ο Οινέας και τον αγαπάει ο Διόνυσος, αλλά ποιός είδε το θυμό της Αρτέμιδας και δεν φοβήθηκε... Δεν τον ανατρέπουμε μπας και μας λυπηθεί η Άρτεμις? Κι ας κάνουμε βασιλιά τον πατέρα μας, τον Άγριο, που όσο να 'ναι το όνομά του έχει κοινή ρίζα με την Αγροτέρα Αρτέμιδα". 

Υπήρχαν βέβαια και άλλες αιτίες για ν' ανατραπεί ο Οινέας: Ήταν υπέργηρος πλέον, αλλά επίσης ο γιός του Οινέα, ο Τυδέας, είχε σκοτώσει τον θείο του τον Αλκάθοο (είπαμε, ο Αλκάθοος ήταν αδερφός του Οινέα και του Άγριου) και επειδή εκείνη την εποχή υπήρχε ο νόμος της βεντέτας, ο μεν Τυδέας πήγε στο Άργος για να γλιτώσει, η δε οικογένεια του Τυδέα (συμπεριλαμβανομένου του Οινέα) την είχε άσχημα: Όλο το χωριό τους έδειχνε με το δάχτυλο. 

Έγινε λοιπόν η ανατροπή, ο Άγριος έγινε βασιλιάς και ο Θερσίτης έγινε ο διάδοχος του θρόνου. 

Ο Τυδέας τώρα, πηγαίνοντας στο Άργος πρόκοψε: Παντρεύτηκε την κόρη του Άδραστου. Του βασιλιά του Άργους. Κι επειδή ήταν και αρχοντοπαλίκαρο, έπεισε τον βασιλιά Άδραστο να μην πάρει στα σοβαρά την άποψη του Αμφιάραου (ο οποίος έλεγε να κάτσουν στ' αυγά τους) αλλά να εκστρατεύσει εναντίον της Θήβας. Κι όταν ο Άδραστος εκστράτευσε εναντίον της Θήβας, ο Τυδεύς ήταν από τους επικεφαλής του στρατεύματος.  Και πολέμησε γενναία αλλά κάποια στιγμή λαβώθηκε από έναν Θηβαίο που λεγόταν Μελάνιππος. 

Πρόσεξε τώρα, γιατί εδώ έχει ζουμί. Ας δούμε το σκηνικό όπως το περιγράφει ο Απολλόδωρος

Μελάνιππος δὲ [...] εἰς τὴν γαστέρα Τυδέα τιτρώσκει. ἡμιθνῆτος δὲ αὐτοῦ κειμένου παρὰ Διὸς αἰτησαμένη Ἀθηνᾶ φάρμακον ἤνεγκε, δι᾽ οὗ ποιεῖν ἔμελλεν ἀθάνατον αὐτόν. Ἀμφιάραος δὲ αἰσθόμενος τοῦτο, μισῶν Τυδέα ὅτι παρὰ τὴν ἐκείνου γνώμην εἰς Θήβας ἔπεισε τοὺς Ἀργείους στρατεύεσθαι, τὴν Μελανίππου κεφαλὴν ἀποτεμὼν ἔδωκεν αὐτῷ. ὁ δὲ διελὼν τὸν ἐγκέφαλον ἐξερρόφησεν. ὡς δὲ εἶδεν Ἀθηνᾶ, μυσαχθεῖσα τὴν εὐεργεσίαν ἐπέσχε τε καὶ ἐφθόνησεν. 

Προσέχεις? 
Η Αθηνά συμπαθεί τον Τυδέα. Μόλις τον βλέπει τραυματισμένο θανάσιμα, φέρνει ένα φάρμακο για να τον κάνει όχι απλώς υγιή αλλά για να τον κάνει αθάνατο. Εν τω μεταξύ, ο Αμφιάραος (ο οποίος ήταν γνωστό πως έχει μαντικές ικανότητες), από μίσος για τον Τυδέα που υπήρξε ο βασικός υποκινητής της εκστρατείας, κόβει το κεφάλι του Μελάνιππου (είπαμε, ο Μελάνιππος είχε τραυματίσει θανάσιμα τον Τυδέα) και το δίνει στον Τυδέα. Και ο Τυδέας τι κάνει καλέ μου αναγνώστη? 
"Διελών εξερρόφησεν τον εγκέφαλον". 
Όπου το "διελών" είναι απλά η μετοχή αορίστου του ρήματος "διαιρώ". 
Δηλαδή ο Τυδεύς, έσπασε στα δύο το κρανίο του νεκρού Μελάνιππου και σλουρπ-σλουρπ! ρούφηξε τον εγκέφαλο. 
Ε, μόλις το είδε αυτό η Αθηνά, αηδίασε και είπε "ρε άει στα κομμάτια που θα σε κάνω αθάνατο... Ψόφα!". 

Και ναι μεν η Αθηνά είπε έτσι για τον κανίβαλο Τυδέα, πλην όμως χιλιάδες χρόνια αργότερα κάποιος δήμαρχος Αθηναίων αποφάσισε να ονοματίσει μια οδό προς τιμήν του κανίβαλου Τυδέα. 
Ενώ, από την άλλη, ο εθνικός μας ποιητής Διονύσιος Σολωμός βρήκε πηγή έμπνευσης για τους προαναφερθέντες εξαιρετικά δυνατούς στίχους:

64
Κοίτα χέρια απελπισμένα
πώς θερίζουνε ζωές!
Χάμου πέφτουνε κομμένα
χέρια, πόδια, κεφαλές,
65
και παλάσκες και σπαθία
με ολοσκόρπιστα μυαλά,
και με ολόσχιστα κρανία,
σωθικά λαχταριστά.

Δευτέρα, Ιουνίου 01, 2015

Παναμάς

-Λοιπόν, Συντ, πως σου φαίνονται όσα έχουν διαρρεύσει για τη νέα συμφωνία?

-Πως να σου το πω... Παναμάς!

-Παναμάς? Τι Παναμάς?

-Παναμάς βρε παιδί μου... Πως το λένε... Παναμάς!

-Λέγε ρε? Τι Παναμάς?

-Παναμας γαμήσουν!

Παρασκευή, Μαΐου 29, 2015

Ιδέες για το Σ/Κ

Δεν ξέρω για σένα, καλέ μου αναγνώστη, 
αλλά εμείς το απόγευμα του Σαββάτου 
θα παραστούμε εδώ:
Βεβαίως ευνόητο είναι ότι για να παραστούμε 
θα πρέπει να βοηθήσει κι ο καιρός
(οι μετεωρολόγοι λένε πως όντως θα βοηθήσει ο καιρός,
αλλά εγώ που τα ματάκια μου έχουν δει πολλά
κρατάω και μια πισινή). 
Το πρόγραμμα της όλης εκδηλώσεως 
υπάρχει στο dionysia.labrys.gr
και πίστεψέ με, είναι ενδιαφέρον. 

Αυτά για το Σάββατο. 

Την Κυριακή, το πρόγραμμα προβλέπει
πως ο δρόμος μας θα μας οδηγήσει στη Γεωπονική
(Μην τα γράφω μόνο, 
να έχω και τη χαρά να τα βλέπω να διανέμονται, ένα πράμα).
Αυτό βεβαίως υπό την μάλλον αυστηρή προϋπόθεση 
ότι μέχρι τότε θα έχουμε βρει που πέφτει η Γεωπονική  
-τι τραβάμε κι εμείς οι άνευ οχήματος- 
και κυρίως θα έχουμε βρει τρόπο να επιστρέψουμε "όχι-νωρίς".
Αλλιώτικα θα χάσουμε όλο το γλέντι 
(και μιλάμε γα Πουλικάκο, Magic de spell, Illegal Operation...)
και κάτι τέτοια δεν είναι να τα χάνει κάποιος,
 θα ήτο ασυγχώρητον!



Δευτέρα, Μαΐου 25, 2015

Όλα όσα μας κρύβουν για το όσμιο και τον κόκκινο υδράργυρο!!!

Όπως είναι παγκοίνως γνωστό σε όσους Έλληνες ενημερώνονται από ιστότοπους και μπλογκς που κινούνται στο χώρο της ελληνοκεντρικότητας, της εθνικής υπερηφάνειας και της καημένης της επανελλήνισης, υπάρχει μια συνέντευξη του σεβαστού και πρεσβύτη στρατηγού Αϋφαντή, στην οποία συνέντευξη ο στρατηγός είχε προβεί σε συγκλονιστικές αποκαλύψεις σχετικά με την κρίση στα Ίμια. Οι αποκαλύψεις του πρεσβύτη στρατηγού έχουν πλημμυρίσει το ελληνόφωνο ίντερνετ ως μια πανομοιότυπα επαναλαμβανόμενη παράγραφος κειμένου:
Απόσπασμα από τη συνέντευξη με τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις του στρατηγού ε.α. Γιώργου Αϋφαντή.
” Ο κ. Αϋφαντής υποστηρίζει ότι, το επεισόδιο στα ΄Ιμια έγινε γιατί κάτω από τη βραχονησίδα υπάρχει όσμιο, πολύς χρυσός αλλά και κόκκινος υδράργυρος, που είναι το δεύτερο κατά σειρά ακριβότερο μέταλλο. Δηλαδή ένα κιλό όσμιο, κοστίζει όσο 8 τόνοι χρυσού και ένα κιλό κόκκινος υδράργυρος αγοράζεται με 2 τόνους χρυσό. Γι’ αυτό, προσθέτει, τα ΄Ιμια ειναι στις γκρίζες ζώνες…“
Ενδεικτικά, η παράγραφος αυτή υπάρχει αυτούσια
εδώ: http://www.donotlink.com/fa16
εδώ: http://www.donotlink.com/fa17
εδώ: http://www.donotlink.com/fa18
εδώ: http://www.donotlink.com/fa19
εδώ: http://www.donotlink.com/fa1c
και σε χιλιάδες ακόμα μπλογκς και ιστότοπους που απευθύνονται σε μερακλήδες ελληναράδες. Δηλαδή μιλάμε για εκείνη την κατηγορία ιστότοπων και μπλογκς προς τιμήν της οποίας έχει φτιαχτεί το donotlink.com.

Γεωλόγος δεν είμαι, στρατηγός δεν είμαι, ως εκ τούτου δεν είμαι σε θέση να επιβεβαιώσω αν κάτω από τα Ίμια υπάρχει όσμιο. Όπως θα μπορούσε να έχει πει και ο Μπρεχτ,

"Που να ξέρω το όσμιο τι είναι? 
Ποιός να το ξέρει τάχα?
δεν ξέρω το όσμιο τι είναι, ξέρω την τιμή του μονάχα". 

Αρκούμαι λοιπόν να επισημάνω ότι σύμφωνα με την εληνόγλωσση wikipedia...
Η μέση τιμή σποτ αγοράς και πώλησης του οσμίου την 27η Ιουλίου 2014 ήταν 380 δολάρια/ουγγιά ή 13,4 δολάρια/γραμμάριο.
... τιμή με την οποία φαίνεται να συμφωνεί και η αγγλόγλωσση wikipedia:
Its price in 2012 was about $400 per troy ounce (or about $13,000 per kilogram), depending on the quantity and its supplier.
Και ερωτώ αναγνωσταρά μου:
Ποιός έχει άδικο? Είναι δυνατόν κοτζάμ πρεσβύτης στρατηγός να έχει άδικο όταν ισχυρίζεται πως ένα κιλό όσμιο κοστίζει όσο 8 τόνοι χρυσού?
Όχι!
Είναι σαφές πως το άδικο το έχει η wikipedia -γνωστό όργανο των Εβραίων και των μασόνων- που ισχυρίζεται πως ένα κιλό όσμιο έχει 13 χιλιάρικα το κιλό κι αυτό είναι όλο.
Αίσχος!

Όμως υπάρχει και το κεφαλαιώδες θέμα με τον κόκκινο υδράργυρο.
Παραδόξως, στο ζήτημα του κόκκινου υδραργύρου η wikipedia συμφωνεί απόλυτα με τους ελληναράδες μπλόγκερς και τον πρεσβύτη στρατηγό (και επιπλέον, η wikipedia αφήνει ένα παραθυράκι προς τα πάνω -μας αφήνει να εννοήσουμε πως ίσως η τιμή του κόκκινου υδραργύρου να είναι ακόμα μεγαλύτερη: Ίσως και ένα τρισεκατομμύριο τόνοι χρυσού για ένα κιλό κόκκινο υδράργυρο!!!)

Τίθεται λοιπόν το ζήτημα:
Πόσο μεγάλα είναι τα κοιτάσματα κόκκινου υδραργύρου κάτω από τα Ίμια?
Επιπλέον:
Μήπως υπάρχουν και αλλού στην Ελλάδα κοιτάσματα κόκκινου υδραργύρου?

Με κάθε σεμνότητα ισχυρίζομαι πως (παρ' όλο που δεν είμαι ούτε γεωλόγος ούτε στρατηγός) μπορώ να απαντήσω σε αυτό το ερώτημα και να ισχυριστώ ότι όχι μόνο στο υπέδαφος των Ιμίων αλλά και στο υπέδαφος όλης της Ελλάδας υπάρχουν τεράστια, ασύλληπτα σε μέγεθος, κοιτάσματα κόκκινου υδραργύρου!

Επαναλαμβάνω:
Στο υπέδαφος όλης της Ελλάδας υπάρχουν τεράστια, ασύλληπτα σε μέγεθος, κοιτάσματα κόκκινου υδραργύρου!

Ενδεικτικά, παραθέτω κατάλογο περιοχών με υπέδαφος γεμάτο ιλιγγιώδους μεγέθους κοιτάσματα κόκκινου υδραργύρου:
α) Κουκουβάουνες
β) Λάκκα Σούλι
γ) Κακιά Σκάλα
δ) Καρδιτσομαγούλα
ε) Παγκράτι Αττικής
στ) Σούρμενα Αττικής
ζ) Γαϊδουρονήσι
η) Βοβούσα Ιωαννίνων
θ) Κορακοβούνι Αρκαδίας
...και ο κατάλογος είναι απλά ενδεικτικός!

Ναι, καλέ μου αναγνώστη! Ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, την Ελλάδα! Ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο πλούσιο σε κόκκινο υδράργυρο!
Θα μπορούσαμε να περνάμε σαν πασάδες!

Τίθεται λοιπόν το ερώτημα:
Ως πότε οι προδότες πολιτικοί θα κρύβουν αυτόν τον εθνικό πλούτο?
Ως πότε?
Ε, ως πότε?

Μήπως είναι ώρα να αντιδράσουμε?
Μήπως είναι ώρα να ξυπνήσουμε?
Ξυπνάτε πατριώτες! Ξυπνάτε ελληναράδες!!! Σας δουλεύουν ψιλό γαζί!!!

Περισσότερα για τον κόκκινο υδράργυρο, εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Red_mercury

Τέλος, δράττομαι της ευκαιρίας να υπενθυμίσω ένα παραδοσιακό ύμνο σχετικό με τον κόκκινο υδράργυρο -το λινκ είναι από την εκτέλεση με τον Απ. Νικολαΐδη.

Παρασκευή, Μαΐου 22, 2015

Τραχίνιαι, stregoneria και κύκλοι

Είχαμε μείνει λοιπόν προ μηνών...
Που είχαμε μείνει?
Α, ναι... Μιλούσαμε για κύκλους, για περιφέρειες κύκλων και για του κύκλου τα γυρίσματα.

Όμως μην υπάρξει καμιά παρεξήγηση ότι τα πράγματα είναι απλά: ο κύκλος είναι μεγάλη υπόθεση, καμιά φορά είναι υπόθεση που ξεπερνάει κατά πολύ τις αντιληπτικές μας ικανότητες. Δεν είναι όλοι οι κύκλοι στα μέτρα μας.

Πάμε ένα παράδειγμα με τις Τραχίνιες του Σοφοκλή:
Πάροδος του έργου και ο χορός των Τραχινίων γυναικών προσπαθεί να εμψυχώσει τη Δηιάνειρα λέγοντας:

ἀνάλγητα γὰρ οὐδ᾽ ὁ πάντα κραίνων βασιλεὺς ἐπέβαλε θνατοῖς Κρονίδας·
ἀλλ᾽ ἐπὶ πῆμα καὶ χαρὰ πᾶσι κυκλοῦσιν, οἷον
ἄρκτου στροφάδες κέλευθοι

που πα να πει περίπου

ό,τι έδωσε στους θνητούς ο βασιλιάς που κυβερνά τα πάντα, ο γιός του Κρόνου, εμπεριέχει πόνο 
κι έτσι όλεθρος και χαρά κυκλικά γυρίζουν σ' όλους
όπως κυκλικά γυρίζουν τ' άστρα του βοριά στην πορεία τους.

Βεβαίως ο χορός έχει δίκιο και βεβαίως όλοι έχουμε τραγουδήσει το "η ζωή μου κύκλους κάνει". Όμως το αστείο της υποθέσεως είναι ότι την ίδια στιγμή που έχει δίκιο  στη διαπίστωσή του ο χορός των Τραχινίων, ακριβώς την ίδια στιγμή κάνει λάθος στη διαπίστωσή του. Κάνει λάθος όχι ως προς το σχήμα αλλά ως προς το μέγεθος του κύκλου -και τέτοια λάθη έχουν τραγικές συνέπειες.

Σφόδρα διδακτικό έργο οι Τραχίνιες του Σοφοκλή. Η υπόθεση πάει κάπως έτσι:

Η Δηιάνειρα, κόρη του βασιλιά Οινέα από την Αιτωλία (και ως εκ τούτου ξαδέρφη του ομηρικού Θερσίτη), ήταν μια πανέμορφη ανύπαντρη κοπελίτσα που την είχε ερωτευτεί και την παρενοχλούσε ερωτικά και ζητούσε να την παντρευτεί ένας ποταμός: Ο Αχελώος. Η κοπελίτσα, όπως είναι ευνόητο, κάθε άλλο παρά επιθυμούσε να παντρευτεί έναν ποταμό -προτιμούσε να παντρευτεί άνθρωπο. Δύσκολα θα την κατηγορούσαμε γι' αυτό. Εμφανίστηκε λοιπόν στη γειτονιά της μια μέρα ο Ηρακλής ωραίος και αρρενωπός και έκανε ένα είδος πάλης με τον Αχελώο, ο Ηρακλής νίκησε (ενδεχομένως κάνοντας την περιβόητη "εκτροπή του Αχελώου") και ο Οινέας αποφάσισε να μη δώσει την κόρη του στον ορμητικό Αχελώο  αλλά να τη δώσει στον Ηρακλή, που στο κάτω-κάτω είχε και ανθρώπινα χαρακτηριστικά.

Όμως ο Ηρακλής έμπλεκε συνέχεια σε ιστορίες με άθλους και τέτοια, με αποτέλεσμα να λείπει συνέχεια από το σπίτι και η Δηιάνειρα να περνάει μαύρη συζυγική ζωή. Άσε που σαν κερασάκι στην τούρτα, κάποια μέρα ο Ηρακλής σκότωσε έναν καλό άνθρωπο, έναν Αργοναύτη που λεγόταν Ίφιτος κι επειδή εκείνη την εποχή ίσχυε ο νόμος της βεντέτας, ο Ηρακλής αναγκάστηκε να πάρει τη Δηιάνειρα και τα παιδιά και να μετακομίσουν στην Τραχίνα, κάπου στη Θεσσαλία.

Για να το καταλάβουμε σωστά αυτό, θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι εκείνα τα χρόνια η Θεσσαλία εθεωρείτο μια μυστήρια περιοχή με πολλούς Κένταυρους, πολλές μάγισσες και πολλή μαγεία. Οι μάγισσες της Θεσσαλίας ήταν -και αργότερα με τους Ρωμαίους έγιναν ακόμα περισσότερο- ξακουστές στα πέρατα της γης.

Αλλά και ως εξόριστος στη Θεσσαλία, ο Ηρακλής πάλι έμπλεκε σε άθλους και τέτοια κι όλο έλειπε από το σπίτι, με αποκορύφωμα τη μέρα που έδειξε στη Δηιάνειρα μια "παλαιάν δέλτον εγγεγραμμένην συνθήματα", όπου όταν λέμε συνθήματα εννοούμε κάτι σαν γράμματα σε γραμμική γραφή ή κάτι τέτοιο, τα οποία αποτελούσαν έναν χρησμό που είχε λάβει ο Ηρακλής απ' το μαντείο της Δωδώνης, ο οποίος χρησμός έλεγε ότι ο Ηρακλής έπρεπε να φύγει για 15 μήνες προκειμένου να πάει να τελειώσει κάτι άθλους. Και, είτε θα σκοτωνόταν και δεν θα γυρνούσε ποτέ (και θ' άφηνε τη Δηιάνειρα χήρα με ορφανά εξόριστη στην ξενιτιά) είτε θα επέστρεφε και θα ζούσε την υπόλοιπη ζωή του χωρίς λύπες.

Το έργο λοιπόν ξεκινάει με τη συμπλήρωση των 15 μηνών και με τη Δηιάνειρα να αναρωτιέται τι από τα δύο της επιφυλάσσει η μοίρα. Θα γίνει χήρα ή θα γίνει ευτυχής? Τέλος πάντων, κάποια στιγμή μαθαίνει ότι ο Ηρακλής είναι ζωντανός και επιστρέφει, είχε τελειώσει με τις εκκρεμότητες, είχε κυριεύσει την πόλη όπου ζούσε ο μακαρίτης ο Αργοναύτης Ίφιτος, είχε σκοτώσει τον πατέρα και τ' αδέρφια του Ίφιτου, είχε πιάσει σκλάβους τους συμπολίτες του Ίφιτου και όλα καλά.

Τρόπος του λέγειν το όλα καλά, διότι πέρα απ' το υπόλοιπο ξεκλήρισμα της οικογένειας του καημένου του Ίφιτου, ο Ηρακλής είχε πάρει μαζί του και την αδερφή του Ίφιτου, την Ιόλη, κι σκόπευε να την κάνει γυναίκα του -προοπτική που ευνόητο είναι ότι δεν άρεσε στη Δηιάνειρα. Η καημένη η Δηιάνειρα τον περίμενε 15 μήνες κι αυτός ετοιμάζεται να τη βάλει σε δεύτερη μοίρα...

Ώσπου η Δηιάνειρα θυμάται ένα μυστικό όπλο που έχει στην κατοχή της, ένα όπλο που το απέκτησε έτσι:

Όταν ακόμα ήταν νιόπαντρο ζευγάρι με τον Ηρακλή, ξεκίνησαν απ' το χωριό της να πάνε στα μέρη του άντρα της. Για να περάσουν τον ποταμό Εύηνο, ο μόνος τρόπος ήταν να τους μεταφέρει απέναντι ένας ηλικιωμένος Κένταυρος (παλιός άσπονδος φίλος του Ηρακλή), ονόματι Νέσσος, που είχε ξεμείνει στις όχθες του Ευήνου κι έκανε το βαρκάρη. Κάποια στιγμή ο Νέσσος άρχισε να τη θωπεύει και γενικά να της την πέφτει, ο Ηρακλής τσαντίστηκε, του έριξε ένα βέλος εμποτισμένο με δηλητήριο και πάει ο μπαρμπα-Νέσσος. Όμως καθώς ξεψυχούσε ο Νέσσος, της ζήτησε συγγνώμη και της είπε "καλή μου κοπέλα, βάλε σ' ένα βαζάκι αίμα απ' τις πληγές μου, κι αν ποτέ ο Ηρακλής θελήσει να πάει με άλλη, χρησιμοποίησέ το ως ερωτικό φίλτρο. 100% επιτυχία! Εγγύηση!!!". Τις λεπτομερείς οδηγίες του η Δηιάνειρα τις είχε αποστηθίσει "χαλκῆς ὅπως δύσνιπτον ἐκ δέλτου γραφήν" περιμένοντας την ώρα να τις βάλει σε πράξη. Και η ώρα φαίνεται πως είχε έρθει.

Θυμάται λοιπόν την ιστορία αυτή η Δηιάνειρα και ρωτά τον χορό των Τραχινίων Θεσσαλών γυναικών πως τους φαίνεται η ιδέα, αφού προηγουμένως διευκρινίζει ότι ξέρει -και πολύ καλά μάλιστα- τι είναι αυτό που σκέφτεται να κάνει. Μαγεία σκόπευε να κάνει, γι' αυτό λέει:

κακὰς δὲ τόλμας μήτ᾽ ἐπισταίμην ἐγὼ
μήτ᾽ ἐκμάθοιμι, τάς τε τολμώσας στυγῶ·
φίλτροις δ᾽ ἐάν πως τήνδ᾽ ὑπερβαλώμεθα
τὴν παῖδα καὶ θέλκτροισι τοῖς ἐφ᾽ Ἡρακλεῖ,       
μεμηχάνηται τοὔργον, εἴ τι μὴ δοκῶ
πράσσειν μάταιον· εἰ δὲ μή, πεπαύσομαι.

που πα να πει σε ελεύθερη απόδοση

Μακάρι ποτέ να μη μάθω πως φτιάχνονται ερωτικά φίλτρα.
Άλλωστε σιχαίνομαι όσες τα φτιάχνουν ή τα χρησιμοποιούν. 
Όμως τώρα που το έχω βρει ήδη έτοιμο, ας δοκιμάσουμε
μην τυχόν και τα θέλγητρα αυτού του ερωτικού φίλτρου
σαγηνεύσουν τον Ηρακλή περισσότερο από τα κάλλη της Ιόλης. 
Πάντως το ξεκαθαρίζω: αν δεν φανεί αποτελεσματικό το φίλτρο, 
εγώ δεν ξανασχολούμαι με τη μαγεία. 

Και ο χορός των Τραχινίων γυναικών από τη Θεσσαλία, απαντά κάτι σε στυλ "Καλά κάνεις και πειραματίζεσαι!!! Αν δεν πειραματιστείς δεν πρόκειται να φτάσεις στη γνώση". Τετριμμένοι και στερεοτυπικοί διάλογοι δηλαδή. Όσοι έχουν βρεθεί σε κύκλους ανθρώπων που ασχολούνται με το αντικείμενο, τα έχουν ακούσει.

Ε, κι επειδή άμα έχεις τέτοιους φίλους τι τους θέλεις τους εχθρούς, η Δηιάνειρα παίρνει ένα κομμάτι μάλλινο ύφασμα, το βουτάει στο βαζάκι με το αίμα του κένταυρου και με αυτό αλείφει έναν χιτώνα και τον στέλνει μ' έναν αγγελιοφόρο ως δώρο στον Ηρακλή που ήταν καθ' οδόν, προκειμένου ο Ηρακλής να τον φορέσει και να προσφέρει θυσία φορώντας τα καλά του. Ο αγγελιοφόρος με το δώρο φεύγει, και ξαφνικά η Δηιάνειρα φρικάρει επειδή βλέπει ότι το κομμάτι μαλλί που είχε χρησιμοποιήσει, μόλις ήρθε σε επαφή με το φως του ήλιου διαλύθηκε βγάζοντας αφρούς σαν να έχει πέσει σε οξύ ένα πράμα... Ήταν φανερό, ο Κένταυρος Νέσσος την είχε ξεγελάσει. Εχθρός του Ηρακλή ήταν ο Κένταυρος, δεν είχε λόγο να θέλει το καλό της συζύγου του Ηρακλή...

Η Δηιάνειρα μόλις συνειδητοποιεί τι έκανε και πληροφορείται τι συνέπειες είχε αυτό που έκανε, αυτοκτονεί.

Σε λίγο εμφανίζεται ο Ηρακλής σε φορείο σφαδάζοντας από τους πόνους. Ο χιτώνας έχει κολλήσει στο δέρμα του και τον έχει γεμίσει πληγές. Αιμορραγεί. Αργοπεθαίνει. Καταριέται τη Δηιάνειρα. Σφαδάζοντας γελάει με το γεγονός ότι νίκησε θηρία, βαρβάρους, στοιχεία της φύσης αλλά την πάτησε από την κακία της γυναίκας του. Αρχίζει να την κακολογεί στον γιό του, τον Ύλλο. Ο Ύλλος έχοντας μάθει εν τω μεταξύ τα κίνητρα της μαμάς του Δηιάνειρας, προσπαθεί να τη δικαιολογήσει λέγοντας στον πατέρα του πως η Δηιάνειρα είχε καλή πρόθεση: χρησιμοποίησε "μαγικό φίλτρο" προκειμένου να εξασφαλίσει την αγάπη του συζύγου της:

στέργημα γὰρ δοκοῦσα προσβαλεῖν σέθεν
ἀπήμπλαχ᾽, ὡς προσεῖδε τοὺς ἔνδον γάμους

Όπου μαθαίνουμε τη λέξη "στέργημα" -την κρατάμε για παρακάτω.

Ο Ηρακλής ρωτά ποιος είναι ο "φαρμακεύς" που έφτιαξε το στέργημα. Μόλις πληροφορείται πως πίσω απ' όλα κρύβεται ο Νέσσος, εννοεί τι έχει συμβεί. Τελικά ο Ηρακλής μη αντέχοντας τους αφόρητους πόνους, και έχοντας εννοήσει το νόημα της "παλαιάς δέλτου που ήταν εγγεγραμμένη με συνθήματα", κατανοεί ότι η δέλτος δεν έλεγε πως είτε θα πεθάνει είτε θα επιστρέψει για να ζήσει μια ζωή χωρίς λύπες... Άλλο έλεγε η δέλτος:  ότι θα πεθάνει προκειμένου να ζήσει μια ζωή χωρίς λύπες. Το μαντείο της Δωδώνης είχε δίκιο: Μόνο οι νεκροί ζουν μια ζωή χωρίς λύπες.

Παραγγέλνει στο γιό του να τον ανεβάσει στην κορφή του βουνού και να τον κάψει. Και μετά να παντρευτεί την Ιόλη. Ο Ύλλος κάθε άλλο παρά έχει όρεξη να παντρευτεί την Ιόλη, την αιτία των δεινών της οικογένειας του. Συμφωνεί μόνο επειδή πρόκειται για εντολή του πατέρα του. Ούτε ο πατέρας του ούτε ο ίδιος γνωρίζουν πως μέσα από αυτή την ένωση θα γεννηθεί το γένος των Ηρακλειδών.

Το έργο κλείνει με τον Ύλλο, τον Ηρακλή και τη συνοδεία τους να ετοιμάζονται για την ανηφορική πορεία. Στις τελευταίες λέξεις του έργου, ο Ύλλος υπενθυμίζει: "Τίποτα απ' όσα έγιναν δεν θα είχε γίνει αν δεν το είχε θελήσει ο Δίας". Μοιάζει να κατηγορεί (και όντως κατηγορεί) τους θεούς. Όμως εμείς (όπως κι ο Σοφοκλής που έγραψε το έργο) ξέρουμε και το παρακάτω της ιστορίας: Τελικά ο Ηρακλής αποθεώθηκε.

Εδώ είναι που δικαιώνονται τα λόγια του χορού
ἀνάλγητα γὰρ οὐδ᾽ ὁ πάντα κραίνων βασιλεὺς ἐπέβαλε θνατοῖς Κρονίδας·
ἀλλ᾽ ἐπὶ πῆμα καὶ χαρὰ πᾶσι κυκλοῦσιν, οἷον
ἄρκτου στροφάδες κέλευθοι
Μόνο που ο χορός την ίδια στιγμή έκανε λάθος: Τα λόγια του είχαν ως σκοπό να δώσουν κουράγιο στη Δηιάνειρα, να της πουν πως "τα καλύτερα έρχονται" για τον άντρα της. Ρόδα είναι και γυρίζει, που λένε. Αυτό είπε ο χορός. Όμως η ρόδα που γύρισε ήταν πολύ μεγαλύτερη από εκείνην που ο χορός είχε στο μυαλό του...

Και μείναμε εμείς με το "στέργημα".
Από το ρήμα "στέργω", από το οποίο παράγεται η "στοργή".
Μια εναλλακτική για το "στέργημα" είναι το "στέργηθρον", αν και σε πολλές περιπτώσεις το "στέργηθρον" είναι τόσο το "μαγικό φίλτρο" για την απόσπαση της στοργής όσο και η ίδια η στοργή.
Στα χρόνια του μεσαίωνα, το ρήμα "στέργω" έπαθε μια μετάλλαξη κι έγινε "στρέγω".
Όπου ως "στρέγω" το ρήμα αποξενώθηκε από τη στοργή κι απέκτησε την πρόσθετη έννοια "πετυχαίνω το αποτέλεσμα που επιδιώκω".

Ο μεσαίωνας πέρασε, σήμερα πλέον ζούμε σ' έναν κόσμο όπου σύμπαντες και σύμπασες οι εν Ιταλία στρέγκες και στρέγκισσες, οι στρεγκονερίστες και οι στρεγκονερίστριες, αρέσκονται να θεωρούν πως η ιταλική λέξη stregoneria προέρχεται από το -εξίσου ελληνικό- νυχτοπούλι "στριξ".
Δίκιο θα έχουν εφόσον δηλώνουν σίγουροι, δεν μπορεί παρά να ξέρουν καλύτεραα από εμάς τους απέξω, ωστόσο δεν ξέρω αν θα ήταν τραγικό ή κωμικό το να έχουν άδικο. Το να μην ξέρουν τι σημαίνει η λέξη που χρησιμοποιούν για να περιγράψουν "τας κακάς τόλμας" τους.

Όπως και να 'χει το πράγμα, "αι κακαί τόλμαι" τους μοιραία θα στεφθούν από πλήρη αποτυχία εφόσον επηρεάζουν ή δεν επηρεάζουν μόνο τον μικρό κύκλο των πραγμάτων της ζωής, παρ' όλο που -όπως μας διδάσκουν οι Τραχίνιες του Σοφοκλή- υπάρχει ένας ακόμα μεγαλύτερος κύκλος της ζωής, ο οποίος μεγαλύτερος κύλος, στην τελική, είναι όλα τα λεφτά!

Σάββατο, Φεβρουαρίου 21, 2015

Ξυνὸν γὰρ ἀρχὴ καὶ πέρας ἐπὶ κύκλου περιφερείας

Οπότε, υπό αυτή την ηρακλείτεια θεώρηση του κύκλου, τούτο δω το πράμα, ο παρών τόπος ας πούμε, ενδέχεται να έχει κάνει τον κύκλο του.
Θα δείξει.
Σε κάθε περίπτωση "τοῖς ἀγαπῶσι τὸν Θεὸν πάντα συνεργεῖ εἰς ἀγαθόν" που λένε και τα χριστιανά αδέρφια μας.

Σάββατο, Ιανουαρίου 31, 2015

Έκτακτος ανακοίνωσις!

Μαθαίνω πως μετά το σάλο που δημιουργήθηκε 
που ανήρτησε στο τουίτερ 
ο Υπεύθυνος για τον τομέα Δημόσιας Υγείας
του Ποταμιού, 
το κόμμα του Μπόμπολα και των υπολοίπων διαπλεκόμενων
αναμένεται από στιγμή σε στιγμή να εκδώσει ανακοίνωση 
με την οποία θα δηλώνει 
την απεριόριστη στήριξή του 
προς το διακεκριμένο του στέλεχος. 

Η ανακοίνωση του κόμματος της διαπλοκής 
αναμένεται να ξεκινά κάπως έτσι: 

Παρασκευή, Ιανουαρίου 30, 2015

Ο γερμανοτσολιάς απ' το Ποτάμι του Μπόμπολα

Θα ήταν παράλογο να στηθεί κάποτε 
ο ανδριάντας του ηρωικού γερμανοτσολιά. 

Εάν όμως κάποτε στηθεί τέτοιος ανδριάντας, 
θα μπορούσε ως μοντέλο 
να χρησιμοποιηθεί κάποιος σύγχρονος γερμανοτσολιάς
και όχι ντε και καλά ένας
βγαλμένος απ' τη δεκαετία του '40.

Διότι αυτός ο τόπος ουδέποτε έπαψε να παράγει γερμανοτσολιάδες. 
Θα μπορούσε μάλιστα να υποστηριχθεί 
πως αυτός ο τόπος παράγει περισσότερους γερμανοτσολιάδες 
απ' όσους μπορεί να καταναλώσει.
Ή, εναλλακτικά, θα μπορούσε κάποιος να πει
πως αυτός ο τόπος είναι καταδικασμένος
να καταφέρνει οριακά να καταναλώνει
τους γερμανοτσολιάδες που παράγει.

Απόδειξη των λεγομένων μου,
τα γραφθέντα απ' τον υπεύθυνο του τομέα υγείας 
του κόμματος που ίδρυσε ο Μπόμπολας και οι υπόλοιποι του σιναφιού.

Προφανώς οι ψηφοφόροι του κόμματος του Μπόμπολα 
θα αισθάνονται υπερήφανοι 
για τον τομεάρχη υγείας του κόμματός τους.

Περισσότερα εδώ

Ο πρώτος κλάδος ελεύθερων επαγγελματιών που καταστρέφεται εξαιτίας του ΣΥΡΙΖΑ

Τα κατάφεραν κιόλας οι εθνομηδενιστές του ΣΥΡΙΖΑ:
Μόλις πέντε ημέρες
μετά την εκλογική επικράτηση τους 
-και ακριβώς εξαιτίας της επικράτησης τους- 
με καζάνι που βράζει
μοιάζει
ο πρώτος κλάδος ελευθέρων επαγγελματιών 
που πλήττεται άμεσα από τον ΣΥΡΙΖΑ! 
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες
του εν λόγω κλάδου  
καταριούνται την ώρα και τη στιγμή 
που οι άθεοι μαρξιστές
ήρθαν στην εξουσία:


Πέμπτη, Ιανουαρίου 29, 2015

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ!!!

Αίσχος!!! 
Αν αληθεύει το δημοσίευμα του ekdohi.gr,
πρόκειται για την αρχή του γκρεμίσματος 
κάθε παραδοσιακής αξίας!!!

Λέει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα

Αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας ο Κώστας Ήσυχος. Στρατιώτης στο ακριτικό Καστελόριζο ο Νίκος Ήσυχος, ο γιος του υπουργού, και εκεί θα παραμείνει.

Δεν θα αφήσουν τίποτα όρθιο από τις παραδόσεις αυτού του τόπου; Τόσοι και τόσοι υπηρετούν στο Πεντάγωνο ή τέλος πάντων κάπου κοντά στην οικογένειά τους, όταν πρόκειται για γόνους υπουργών και μεγαλοπαραγόντων. Δεκαετίες τώρα… Λίγος σεβασμός στις παραδόσεις δεν θα έβλαπτε!…

Τι να πω...
Ως μπλόγκερ αλλά και ως Έλλην
ανησυχώ βαθιά!

Τρίτη, Ιανουαρίου 27, 2015

Σχετικά με μια σοβαρή ανακοίνωση

Απολύτως δικαιολογημένη 
η οργισμένη ανακοίνωση της ΝΔ 
(κλικ εδώ -και δεν είναι πλάκα, η ανακοίνωση είναι από το σάιτ του κόμματος) 
με την οποία ανακοίνωση 
το κόμμα της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως 
κατακεραυνώνει τα άθλια και υποβολιμαία δημοσιεύματα 

Του Μούφα νετ λέω.

Έχουν πάθει ένα ταράκουλο εκεί στη ΝΔ 
οπότε λογικά αύριο θα καταγγείλουν και το Κουλούρι
-και μπράβο τους, διότι η χώρα χρειάζεται σοβαρή αντιπολίτευση!

Όλα έτοιμα για την ορκωμοσία της κυβέρνησης!


Κυριακή, Ιανουαρίου 25, 2015

Το μάβρισμα θέλει ηρεμείαν

Πάμε με χαμόγελο 
αλλά και  με υπομονή.

Είπαμε: 

Αυτή η προσμονή του μπάνιου όμως 
ας μη γίνει αιτία βιασύνης
και ατυχημάτων.

Μη βιάζεστε.
Μη σπρώχνεστε.
Το μαύρισμα θέλει ηρεμία!

Κι εσύ όμως μαύρε αδερφέ μου 
σκέψου και πράξε κατά συνείδηση.

Σάββατο, Ιανουαρίου 24, 2015

Εκλογικό ποντάρισμα

Καθώς κοιμόμουν, λοιπόν, στρεσαρισμένος από την υπερβολική ανησυχία μου για τ' αποτελέσματα των εκλογών και τρώγοντας τα νύχια μου από την αγωνία για την ανάδειξη ή τη μη-ανάδειξη αυτοδύναμης κυβέρνησης, ένα πνεύμα να πούμε ή κάτι τέτοιο, μου σφύριξε 5-6 λογάκια. Τα οποία λογάκια πήγαιναν κάπως έτσι:

Άσε τις εταιρείες δημοσκοπήσεων να λένε. Εσύ εμπιστέψου γνωστούς, φίλους και συγγενείς. Χρησιμοποίησέ τους ως δείγμα που θα σε οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα τόσο γι' αυτό που λένε "μετακινήσεις ψηφοφόρων" όσο και για αυτό που θα έπρεπε να λένε "ηττοπάθεια του νεοδημοκράτη λίγο πριν τον όλεθρο", δηλαδή μιλάμε για την ηττοπαθή αποχή των δεξιοπαππούδων.

Τα συμπεράσματα θα είναι απλά. 

Απλά μαθηματικά είναι. 

Τα τρία κόμματα της διαφθοράς (Βενιζέλος, Gap και Μπόμπολας) με το ζόρι θα πιάσουν αθροιστικά 10%.

ΚΚΕ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αθροιστικά πάνε σε ένα 8% το πολύ.
Οι χιτλερικοί μαζί με τη ΝΔ του Σαμαρά χτυπάνε ένα παραδοσιακό 30-35%.
Κάτι αποκόμματα τύπου ΔΗΜΑΡ, ΛΑΟΣ και κάτι ΕΕΚ, ΟΚΔΕ και επιπλοποιοί και σαλαμέμποροι και μουλού και Παπανικόλας, όλοι μαζί δε φτάνουν το 3%. 
Οι ΑΝΕΛ εκεί γύρω στο 3-4%. 

Κάνε την πρόσθεση. 

55-60% το πολύ, όλοι μαζί. 

Τα υπόλοιπα είναι ΣΥΡΙΖΑ -κι άσε τους δημοσκόπους και τους δημοκόπους να παίζουν το πουλί τους.


Αυτά μου είπε το πνεύμα. Τώρα αν είχε ή δεν είχε δίκιο, δεν ξέρω. Θα δείξει.
Πάντως καλού-κακού είπα να ποντάρω στην αυτοδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ (απόδοση 2,90) και σε πεντακομματική βουλή (απόδοση πάνω από 25,00).



Δεκάδες οι λόγοι για να ψηφίσει κάποιος ΣΥΡΙΖΑ!

Αξίζει έπαινος στους αδελφούς 
(και στις αδελφές)
που μπήκαν στον κόπο 
να συγκεντρώσουν 
πολλούς από τους δεκάδες λόγους 
που υπάρχουν για να ψηφίσει κάποιος ΣΥΡΙΖΑ:

Παρασκευή, Ιανουαρίου 23, 2015

Επρόκειτο απλώς για ρέψιμο

Μην χαίρεσαι αναγνώστη μου και μη μετράς αντίστροφα τις μέρες και μην τρίβεις χαρωπά τα χεράκια σου λέγοντας "δύο και σήμερα μείνανε και ο πλανήτης Γη θα ξεφορτωθεί το όνειδος του να κουβαλάει αυτή την εμετικά αηδιαστική προσωπικότητα". 

Όχι, καλέ μου. 
Ο τυπάς δεν πρόκειται ν' αυτοκτονήσει έτσι εύκολα.
Λάθος κατάλαβες. 
Ξαναδιάβασε το κείμενό του.
Θα ισχυριστεί πως μιλούσε μεταφορικά. 

Ο πλανήτης Γη θα συνεχίσει να κουβαλάει στη ράχη του κι αυτόν και τα ρεψίματά του για κάμποσο ακόμα...

Μακάρι να κάνω λάθος, βέβαια... Μακάρι να διαψεύσει την απαισιοδοξία μου!!!

Η θρυλική Εύα Κανέλλη, Απόπειρα αυτοκτονίας.

Κυριακή, Ιανουαρίου 18, 2015

ΕΚΛΟΓΕΣ 25 ΓΕΝΑΡΗ: ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΕΝΑ ΗΧΗΡΟ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΗ!!!

Συνέλληνες!
Οι εκλογές της 25 Γενάρη 
ίσως είναι οι κρισιμότερες εκλογές
 από συστάσεως του νεοελληνικού κράτους!
Σε αυτές τις εκλογές 
υπάρχουν τεράστιας σημασίας διακυβεύματα!
Επί παραδείγματι,
για πρώτη φορά θα καταμετρηθούν επισήμως
οι ενήλικες συνειδητοί μαλάκες ψηφοφόροι 
που ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα στην Ελλάδα!
Μιλάμε δηλαδή ότι για πρώτη φορά
θα καταμετρηθεί ως ποσοστό 
επί του εκλογικού σώματος
η επιρροή της μαλακίας 

Ως εκ τούτου, 
οι πάσης φύσεως και πάσης προελεύσεως 
κλασικοί οπαδοί της αποχής,
όλοι αυτοί που σε προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις 
αντί να ψηφίσουν προτιμούσαν να πάνε για μπάνιο,
δεν έχουν καμιά δικαιολογία.
Διότι αυτές οι εκλογές είναι διαφορετικές
και η εκλογική επιρροή όλων των τάσεων
πρέπει να μετρηθεί σωστά
για να ξέρω κι εγώ οριστικά
αν πρέπει να μεταναστεύσω!

Στις 25 Γενάρη
πρώτα ψηφίζουμε και μετά πάμε για μπάνιο!

ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ!
ΣΤΙΣ 25 ΤΟΥ ΓΕΝΑΡΗ
 ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ
ΕΝΑ ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΟ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΗ!!!

Παρασκευή, Ιανουαρίου 16, 2015

Διορατικότητα

Το 2008 ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ένα μικρό κόμμα του 4% (ή για τους αισιόδοξους ήταν ένα κόμμα του 5%) και κανείς δε συζητούσε στα σοβαρά το ενδεχόμενο ο ΣΥΡΙΖΑ να σχηματίσει κάποτε αυτοδύναμη κυβέρνηση (ή, για τους αισιόδοξους, ο ΣΥΡΙΖΑ επρόκειτο να σχηματίσει κυβέρνηση όταν ο ήλιος θα ανέτειλε από τη Δύση). Στις εκλογές του 2009 ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε 4 και κάτι τοις εκατό.

Στα γεγονότα του Δεκεμβρίου του 2008, εμείς οι γηραιότεροι είχαμε γελάσει πολύ με κάτι πιτσιρικάδες που σε 2-3 σημεία της Πατησίων είχαν γράψει με αφέλεια και σπρέι ερωτήματα του στυλ: "Δηλαδή όταν γίνει κυβέρνηση το Σύριζα δε θα μας ρίχνουν χημικά οι μπάτσοι?"

Πολύ είχαμε γελάσει βλέποντας αυτά τα ερωτήματα, κι ενώ απ' τη μια πλευρά θαυμάζαμε το σθένος των πιτσιρικάδων, από την άλλη πλευρά τρέμαμε την εκ μέρους τους έλλειψη πολιτικής διορατικότητας. Διότι μιλάμε, που ζούσαν τα παιδιά? Σιγά μη γινόταν ποτέ κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ... Όχι ο, το Σύριζα. Μα, τόση αφέλεια πια?

Το είχα ψιλοξεχάσει αλλά τώρα που το θυμήθηκα θεώρησα πρέπον να το καταγράψω ως υπογράμμιση της δικής μας πολιτικής διορατικότητας.

Τετάρτη, Ιανουαρίου 14, 2015

Τα ποτήρια

Είναι αν μη τι άλλο ενθαρρυντικό το να βλέπεις τα κείμενα του μπλογκ σου να αποτελούν πηγή εμπνεύσεως για αξιόλογους ιστότοπους όπως το freeinquiry.gr.
Άλλωστε σε διάφορες αναρτήσεις εδώ μέσα όχι απλώς έχω εμπνευστεί αλλά κάποιες φορές στην ψύχρα έχω αντιγράψει αναρτήσεις του freeinquiry, οπότε το ζήτημα της πηγής εμπνεύσεως είναι αμοιβαίο (και δε μ' απασχολεί αν μερικές φορές δημιουργείται σε κάποιους σχολιαστές μου σύγχυση σχετικά με το ποιος εμπνεύστηκε από ποιον. Έχω και σοβαρότερα ζητήματα ν' ασχοληθώ).

Ωστόσο βλέποντας σήμερα ότι το τέχνασμα του Πεισίστρατου αποτέλεσε πηγή εμπνεύσεως για το freeinquiry και διαβάζοντας τη freeinquirεια οπτική για το όλο ζήτημα, με έπιασε ένα φιλοσοφικό κατιτίς κι έπεσα σε βαθιά περισυλλογή, διαλογιζόμενος πάνω στις διαμετρικά αντίθετες οπτικές γωνίες απ' τις οποίες βλέπουμε το ζήτημα εγώ και το καλό σάιτ.

Από τη μια πλευρά εγώ σε όλη αυτή την ιστορία βλέπω ότι μόνο άτομα τυραννικών και ολιγαρχικών πεποιθήσεων μπορεί να ξεφτιλίζουν έτσι (όπως ο Πεισίστρατος) τους θεούς και τα σεβάσματα, ενώ αντίθετα σεβασμό προς τους θεούς και τα σεβάσματα μόνο οι δημοκράτες δείχνουν. Μέσω αυτής της στάσης τους, οι δημοκράτες δεν μεταβάλλονται σε θεοκράτες αλλά απλώς δημιουργούν μια ηθική ασπίδα που προστατεύει το πόπολο από τους επίδοξους θεοαπατεώνες τυραννικών και ολιγαρχικών πεποιθήσεων. Κι επειδή οι αντιφάσεις είναι η κινητήρια δύναμη της ιστορίας, δεν θα ήταν απορριπτέο να ισχυριστεί κάποιος ότι ακριβώς αυτή η εμπειρία που ένιωσαν οι Αθηναίοι πιανόμενοι κότσοι απ' τον Πεισίστρατο, τους οδήγησε εν τέλει στο Χρυσό Αιώνα, ο οποίος, βασισμένος στη μαρξιστική αλήθεια που λέει πως "δεν είναι η συνείδηση που καθορίζει το περιβάλλον αλλά είναι το περιβάλλον που καθορίζει τη συνείδηση", ήταν τόσο ορθολογικός αιώνας όσο ορθολογικός αιώνας επέτρεπαν να είναι τα τεχνολογικά μέσα της εποχής.

Αντίθετα, το freeinquiry σε όλη αυτή την ιστορία διακρίνει απλώς ένα από τα πολλά, αργά αλλά σταθερά βήματα που εν τέλει οδήγησαν την ανθρωπότητα στο σκοτεινό Μεσαίωνα. Ως εκ τούτου, βγάζει το συμπέρασμα πως έχει υπερτιμηθεί η κλασική αρχαιότητα ως βράχος του ορθολογισμού.

Τι να πω...
Δε μου θυμίζει τόσο το κλασικό "ο ένας βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο και ο άλλος το βλέπει μισοάδειο".
Περισσότερο μου θυμίζει το μη-κλασικό "ο ένας βλέπει αυτό το ποτήρι και ο άλλος ένα άλλο".

Αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις αποφεύγω να στοιχηματίσω ποιος από τους δυο έχει δίκιο.

Τραγούδι
Για σηκώστε τα ποτήρια που μας κάνουν τα χατήρια

Τρίτη, Ιανουαρίου 13, 2015

Εικόνες, αγάλματα και άγιοι

«Από τη Βουλή και τα υπουργεία μέχρι τα δημαρχεία και τα σχολεία, 
αυτές οι εικόνες δεν θα κατέβουν ποτέ. 
Αυτό δεν θα γίνει ποτέ»

Συνεχίζουν και σήμερα να με συγκινούν 
και να με εμπνέουν 
τα λόγια του αδελφού 
και στο μυαλό μου έρχονται εικονίσματα όπως αυτό...

...ή όπως αυτό...

...ή όπως αυτό...

...και ονειρεύομαι πιστούς εικονολάτρες
υπερασπιζόμενους μαχητικά τις ιερές εικόνες...

...εικόνες ούτως ή άλλως μαχητικές από μόνες τους!


Κι εδώ που τα λέμε, και παγανιστής να είναι κάποιος
οφείλει να συμμετέχει σε ένα τέτοιο λατρευτικό κίνημα
εφοδιαζόμενος με τα απαραίτητα λατρευτικά αγάλματα...

...ίνα χαρή λιγουλάκι και ο ιδεολογικώς ορθόδοξος αρχιερεύς!

Και μέσα σε όλο αυτό το κατανυκτικό κατιτίς που μ' έχει πιάσει από χτες, 
αγαλλίασα σφόδρα μαθαίνοντας πως
-επιτέλους-
Πράγμα που αναμφιβόλως τιμά τους ευσεβείς καιρούς που διανύομεν!

Κυριακή, Ιανουαρίου 11, 2015

Stop that spot II

Είμαι σίγουρος πως εκεί στο προπαγανδιστικό επιτελείο
θα τρίβουν τα χέρια τους από χαρά 
για τη μεγάλη αποδοχή που είχε το σποτάκι,
 το οποίο αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί 
πηγή έμπνευσης 
για δημιουργίες όπως οι παρακάτω: 




Μετά από αυτή την απρόσμενη επιτυχία, 
μπορούμε να το πούμε καθαρά: 
Η ΝΔ εμπνέει!

Σάββατο, Ιανουαρίου 10, 2015

Stop that spot

"Σου παίρνω τη μπάλα τώρα επειδή ο πατέρας σου δεν πλήρωσε τον ΕΝΦΙΑ. 
Κουράγιο. 
Μόλις έρθει η ανάπτυξη, θα την πάρεις πίσω".

Εμπνευσμένη λεζάντα από εμπνευσμένο χρήστη του τουίτερ,
για αυτό το εμπνευσμένο τηλεοπτικό σποτ 
του πιο μαλάκα πρωθυπουργού των τελευταίων δεκαετιών.

Παρασκευή, Ιανουαρίου 09, 2015

Η Δραμυνί κσέρουν τη θα πσιφύσουν!!!

Ένας μεγάλος Έλληνας χτυπάει την πόρτα του κοινοβουλίου.
Η συγκινητική προσπάθειά του να γράψει ελληνικά, 
αξίζει να δικαιωθεί. 
Τέτοιους ρήτορες χρειάζεται η βουλή!

Για περισσότερες και περισσότερο κατατοπιστικές πληροφορίες 
κλικ εντός.
(Το κλικ επιβάλλεται)


Προχτές στα θεοφάνεια...

... συνέβησαν φοβερά και τρομερά πράγματα, αναγνώστη μου. Κι έκανε και κρύο! 
Να, δες και μόνος σου τι παίχτηκε:

Τετάρτη, Ιανουαρίου 07, 2015

Στον πυρετό της ασφάλτου

Το πράγμα έχει αναμφιβόλως το χάζι του.

Τι σου είναι η ζωή...

Υπάρχει ένα πολύ καλό σάιτ. Το ellinikahoaxes.gr.
Σκοπός του (όπως φαίνεται άλλωστε κι απ' τ' όνομά του) είναι να καταρρίπτει ελληνικά hoaxes.
Τα περιεχόμενα του εν λόγω σάιτ είναι μια χαρά. Χρήσιμα και ωφέλιμα σε κάθε σοβαρό άνθρωπο.
Σημειωθήτω ότι, στους παλιόκαιρους που ζούμε, με μια μεγάλη μάζα συμπατριωτών μας να έχει φάει πετριά με το ζήτημα των ψεκασμών, ευνόητο είναι ότι το ellinikahoaxes.gr κάλλιστα πράττει καταρρίπτοντας κάθε τόσο αυτή την ιστορία που συμπυκνώνεται στην κραυγή "μας ψεκάζουν!".

Πρόσεξε τώρα τι κουφάλα είναι η ζωή:

Εκεί γύρω στα μέσα Δεκεμβρίου, κυκλοφόρησε στο ελληνόγλωσσο ίντερνετ μια ανυπόστατη φήμη που έλεγε πως ένα έγκυρο αμερικάνικο σάιτ μετεωρολογίας προβλέπει ότι η Ελλάδα θα θαφτεί στο χιόνι από τις 28 Δεκεμβρίου και μετά.
Η είδηση ήταν μούφα, βέβαια, αλλά έγινε το σύνηθες: Ένα σάιτ που ειδικεύεται στην παραγωγή ψευδών ειδήσεων την έγραψε πρώτο, και χιλιάδες κόπανοι μπλόγκερς την αναπαρήγαγαν μέχρι που φράκαρε το ελληνόγλωσσο ίντερνετ από τη μούφα είδηση.

Έπιασε δουλειά λοιπόν το ellinikahoaxes.gr, λοιπόν, και δίχως μεγάλη δυσκολία κατέρριψε τη μούφα είδηση. Και μπράβο του.

Και, άξαφνα, εκεί στα τέλη του Δεκεμβρίου ήρθαν τα χιόνια...

Άντε εσύ τώρα να πείσεις τους πετροβολημένους συνανθρώπους μας που κραυγάζουν "γειτόνοι μας ψεκάζουνε!!!"... Άντε εσύ τώρα να τους πείσεις ότι το πράγμα έχει αλλιώτικα, με την παλιοζωή που μπλέξαμε και που δικαιώνει τις ανυπόστατες φήμες...

Μάλαμας, Ο θεός







Σάββατο, Ιανουαρίου 03, 2015

ΝΑ ΔΙΑΝΕΜΗΘΕΙ ΑΡΜΟΔΙΩΣ



Θα είμαστε όλοι εκεί!

Σε λίγο ξεκινάω για το μουσείο Μπενάκη.
Διότι το αποφάσισα:
Θα σταθώ δίπλα στο νέο ξεκίνημα του Ηγέτη. 

Είχα μερικές επιφυλάξεις, αλλά τελικά πείστηκα
μόλις είδα το εμπνευσμένο σήμα του νέου κόμματος

...κυρίως όμως πείστηκα όταν άκουσα το νέο εγχείρημα του Ηγέτη
να έχει γίνει ύμνος και άσμα νέο

...ανωτερότερο του παλαιού άσματος
το οποίο είχε εμπνεύσει η ικανότητα του Ηγέτη!

Παρασκευή, Ιανουαρίου 02, 2015

Το γιαπί, το πηλοφόρι, το μυστρί

Έτσι είναι η τάξη μας. Έτσι είναι οι εργάτες.
Οι αυτόνομοι εργάτες. 
Τους συναντάς παντού:
Στο γιαπί, στο μηχανουργείο, στη φάμπρικα, στο εργοτάξιο.

Μην τους φανταστείς σαν τίποτα μεταφραστές-υποτιτλιστές,
σαν τίποτα ωρομίσθιους καθηγητές, υπαλλήλους γραφείου
μπάρμεν και τέτοια φλώρικα.
Ούτε να τους φανταστείς σαν τίποτα φοιτητές-μελλοντικά αφεντικά.
Ούτε να τους φανταστείς σαν μικροαστούς ή γόνους μικρο/μεγαλο/αστών.
Ούτε να τους φανταστείς σαν τίποτα λούμπεν αργόσχολους.
Όχι. 
Μιλάμε για ντούρα εργατική τάξη.
Με τα χέρια ροζιασμένα.
Μιλάμε για αυτόνομους.
Μιλάμε για την ταξική συνείδηση της εργατιάς.

Που έχει τη διορατικότητα να βλέπει να συνεισφέρονται
εκ μέρους της τρόικας 
δισεκατομμύρια στον κρατικό κορβανά
όταν οι άλλοι βλέπουν απάτες των διεθνών τοκογλύφων.

Που έχει τη διορατικότητα να βλέπει τον εθνικισμό 
εκεί που οι άλλοι βλέπουν την αντίθεση προς τον ιμπεριαλισμό. 

Που πίσω απ' το μπακάλικο του κυρ-Μανώλη 
και τις επιδιορθώσεις ενδυμάτων της κυρα-Σούλας
διακρίνουν καθαρά τον ταξικό τους εχθρό.
Που έχουν τη διορατικότητα να κατανοούν 
πως η τρόικα δεν είναι παρά ένα πιόνι,
μια μαριονέτα στα χέρια του κυρ-Μανώλη και της κυρα-Σούλας.

Εργατιά, φίλε μου.
Αυτόνομη εργατιά με ροζιασμένα χέρια.
Και με αναλύσεις βαθιές.
Πολύ βαθιές.
Μόνο οι αναλύσεις των αφισών της ΟΑΚΚΕ
ξεπερνούν σε βαθύτητα
τις αναλύσεις των αφισών της αυτόνομης εργατιάς. 

Πέμπτη, Ιανουαρίου 01, 2015

Η συνάντηση

Πληροφορίες λένε πως 
ακριβώς τα μεσάνυχτα
έλαβε χώραν μια αξιοσημείωτη συνάντηση
κατά την οποία ακούστηκε 
ο εξής διάλογος: