Τρίτη, Μαρτίου 30, 2010

ΑΙ ΤΥΧΕΡΑΙ ΠΑΡΘΕΝΑΙ
Το κς' κεφάλαιον ενός πνευματικού κειμένου.

1. Και τότε ο Συντ Ακατανόμαστος έφτασε στην Καπερναούμ κι έκατσε να πιει ένα ρακόμελο. 2.Και εσυνάχθη πλήθος έξωθεν του ρακομελάδικου και ζητούσαν να ακούσουν τον Συντ Ακατανόμαστο. 3. Και αυτός τους είπε να μαζευτούν στην πλατεία. 4. Οι δε κολλητοί του ρώτησαν αυτόν: “Πως θα τους ποτίσουμε όλους αυτούς”? 5. Και εκείνος τους είπε: “Έχουμε κάνα μπιρόνι μαζί μας?” 6. Και εκείνοι του απάντησαν: “Έχουμε μόνο δυο μικρές άμστελ και ένα καραφάκι τσίπουρο” 7. Και εκείνος τους απάντησε: “Οκέϋ, αρχίστε να τα μοιράζετε στα πλήθη”. 8. Και εκείνοι μοίραζαν, μοίραζαν και μοιρασμό δεν είχαν 9. Σύντομα τα πλήθη είχαν γίνει κουρούμπελα, και όλοι θαύμασαν τον πολλαπλασιασμό των μπιρονιών και του τσίπουρου και έλεγαν μεταξύ τους: “Μέγας είσαι κύριε”. 10. Τότε ο Συντ Ακατανόμαστος τρικλίζοντας ανέβηκε σ' ενα παγκάκι και λέγει: 11. “Ήταν κάποτε δώδεκα παρθένες που ήθελαν να πάνε να βρουν έναν νυμφίο ο οποίος τις περίμενε στη σουίτα ενός ξενοδοχείου. 12. Ω, ναι, έπρεπε να πάνε να βρουν τον νυμφίο! 13. Ήταν επιτέλους ώρα κάποιος να τις καλαφατίσει 14. Να τους μάθει πως το τρίβουν το πιπέρι 15. Να τους δείξει πως το κανελώνουν το ριζόγαλο. 16. Να τις εκπαιδεύσει πως το γυαλίζουν το πόμολο. 17. Να τις μάθει τι εστί βερίκοκο. 18. Να τους δείξει πως την κουνάνε την αχλαδιά 19. Ω, ναι! Πόσο ήθελαν να πάνε στη σουϊτα να συναντήσουν τον νυμφίο! 20. Αποφάσισαν να πάρουν το μετρό για να είναι όλες μαζί 20. Και ξεκίνησαν οι ξαναμμένες παρθένες, ζουμερές και λαχταριστές. 21. Όμως οι εργαζόμενοι του μετρό έκαναν απεργία και ως εκ τούτου δεν υπήρχε μετρό. 22. Έπρεπε να πάρουν ταξί. 23. Οι έξι πρώτες, πήραν ανά τρεις από ένα ταξί και ξεκίνησαν. 24. Οι έξι επόμενες περίμεναν να περάσει επόμενο ταξί, αλλά προς μεγάλη τους έκπληξη πέρασε μια μικρή πορεία αναρχικών και ταραχοποιών στοιχείων 25. με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία, οπότε δεν μπορούσαν να βρούνε ταξί. 26. Εν τω μεταξύ, ο νυμφίος με τις έξι τυχερές παρθένες, στη σουίτα είχαν ξεκινήσει τα νταχτιρντί και τα ωχαμαναμάν. 27. Κι όταν επί τέλους βρήκαν ταξί και οι άτυχες παρθένες, ήταν πλέον αργά. 28. Ο νυμφίος ήταν εξαντλημένος και δεν μπορούσε να πάρει τα πόδια του. 29. Το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας που σας είπα, είναι ότι πρέπει να λέμε πάλι καλά που υπάρχουν αναρχικά και ταραχοποιά στοιχεία. 30. Αν δεν υπήρχαν, ο νυμφίος θα ξεκίναγε το νταχτιρντί και με τις δώδεκα παρθένες μαζί και θα τον χάναμε τον άνθρωπο. 31. Ως εκ τούτου πρέπει να σέβεστε τα αναρχικά και ταραχοποιά στοιχεία”. 32. Και όλοι εθαύμασαν τα σοφά λόγια του και είπαν: “Συντάκο, τι πρέπει να κάνω για να γίνω κι εγώ αναρχικό και ταραχοποιό στοιχείο?” 33. Και εκείνος άρχισε να τους λέει την παραβολή της μουσμουλιάς. 34. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μουσμουλιά. 35. Ο γεωργός που την είχε, πήγε μια μέρα να κόψει μούσμουλα, αλλά η μουσμουλιά δεν είχε ούτε ένα μούσμουλο. 36. Τότε ο γεωργός πήρε ανάποδες και πήγε στο καφενείο και πλακώθηκε στα τσίπουρα και στο τάβλι. 37. Μετά, γύρισε στο σπίτι του και κοιμήθηκε. 38. Την επόμενη μέρα ξύπνησε και άρχισε να ασχολείται κανονικά με τις δουλειές του. 39. Πιστεύει κανένας σας ότι αυτός ο γεωργός ήταν αναρχικό και ταραχοποιό στοιχείο? 40. Και όλοι απάντησαν: “Όχι ρε Συντάκο, μόνο ταραχοποιός δεν ήταν”. 41. Και εκείνος τους είπε: “Επομένως, φροντίστε κι εσείς να μη γίνετε σαν εκείνο το γεωργό”. 42. Και εκείνοι εθαύμασαν τις πνευματικές συμβουλές του Συντάκου.

(Την πλήρη μορφή του παραπάνω κειμένου -δηλαδή ολόκληρο το κείμενο, που αποτελείται από 143 κεφάλαια- τη βρήκα σε χειρόγραφο γραμμένο από κάποιο χέρι που έγραφε με το δικό μου γραφικό χαρακτήρα. Το χειρόγραφο ήταν ακουμπισμένο, δήθεν τυχαία, πάνω στο τραπέζι μου.
Δεν μπορώ να εγγυηθώ την ιστορική ορθότητα των αφηγήσεων, πάντως βρίσκω εντυπωσιακές τις ηθικές και πνευματικές αρχές που διέπουν το κείμενο).

Και μια άσχετη εικόνα, λόγω της ημέρας:

12 σχόλια :

  1. Καθε πασχα τα ιδια,τον Νυμφιο με τις παρθενες...έλεος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θαύμα! Θαύμα!

    Θάνατος στους άπιστους! :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Καπερναούμ και μόνο εγγυάται την ιστορική ορθότητα αλλά και όλα τα άλλα που διέπουν το κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. *Φουφουτός, έχω την εντύπωση ότι αδιαφορείς για την ατμόσφαιρα χαρμολύπης της μεγάλης βδομάδας.

    *Πόλσε, ψήνεσαι να ιδρύσουμε μια νέα θρησκεία? :-)

    *Μαύρη Ντάλια, πράγματι, η Καπερναούμ έχει ένα από τα πιο γκαγκάν ονόματα πόλεων -όσα έχω ακούσει, τουλάχιστον. Μόνο το Αμπουντάμπι την κοντράρει κάπως.
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εσυ τεκνον θα επρεπε να ασχολεισαι με τη βαθυτατη πνευματικοτητα των ημερων και οχι με το ενδεχομενο παρτουζωματος του Νυμφιου με τις παρθενες.
    Κατα συμπτωση μαλιστα τα ερωτηματα που γεννωνται ανα την οικουμενη τετοιες μερες,ταιριαζουν γαντι με καποια προηγούμενα post δικά σου.
    Βεβαια η αποψη του γραφοντος σου εχει κοινοποιηθει παρελθοντικα.Ειναι η αποψη του Ιερου Αυγουστινου στην "Πολιτεια του Θεου".Δηλαδή θα υπάρχει σώμα αλλα από μια ουσία λεπτότερη...

    http://www.newsweek.com/id/235418?GT1=43002

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Embraced by Plato and popular today especially among progressive believers (Reform Jews and liberal Protestants, for example) and people who call themselves "spiritual but not religious," the immortality of the soul is easier to swallow than resurrection.
    Ωραία, δηλαδή ο αρθρογράφος συμφωνεί με την προηγούμενη δημοσίευσή μου. Θενκς για το λινκ.

    Τώρα για τον ιερό Αυγουστίνο δεν ξέρω, πάντως "σώμα από μια ουσία λεπτότερη" έχουν -και ακριβώς αυτό το σώμα έχουν- όλοι οι πεθαμένοι όταν εμφανίζονται στα ομηρικά έπη -ο Πάτροκλος, πχ.
    Είναι αυτή η "λεπτότερη ουσία" που τους καθιστά σκιές, και είναι η άλλη, η "χοντρότερη ουσία" που ξεχωρίζει τους ανθρώπους από τις σκιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. κι ο Εμμανουήλ σαν σκια εμφανίστηκε και περνούσε μέσα από τοίχους αλλά έφαγε και ψάρι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βρε και ο Καφάσης έφαγε ψάρι... δεν είναι θέμα μας το ψάρι -προσωπικά πάντως προτιμώ το κρέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ρε Συντάκο είσαι θεός-τώρα έχω ένα πρόβλημα- λετρευω πολλούς θεούς, αν μου πάσαρες, ομως, καμία από αυτές τις έξι εναπομείναντες παρθένες, θα σε έκανα μοναδικό θεό μου... και είσαι και αναρχικός θεός... οπότε για θυσία σου αρκεί μια καμμένη τράπεζα.... ή όχι?
    δικαιόπολις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δικαιόπολις, όχι και να αλλαξοπστήσεις για πάρτη μου... :-)
    Πάντως το άλλο με τις παρθένες μπορούμε να το κανονίσουμε, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουμε πρώτα ικανοποιήσει τα χρέη μας προς την προαναφερθείσα τράπεζα!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μια ερώτηση: Ο Καπερνέκας από την Καπερναούμ ήταν;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Που τον θυμήθηκες αυτόν βρε???
    :-)
    Εγώ είχα φτάσει μόνο μέχρι τον Κοπέρνικο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Mi-la-re,
mi-la-re-si